امسال جرایم سایبری در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی عسگری رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۹۰ درصد پرونده‌های سایبری منجر به کشف شده که کشفیات جرایم سایبری در سال جاری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش و جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشت.

او اظهار داشت: در جرایم فضای مجازی بیشترین میزان جرم مربوط به جرایم مالی به خصوص کلاهبرداری است که ناشی از کمبود سواد رسانه‌ای و توجه نکردن به هشدار‌های پلیس فتا در خصوص استفاده از سایت‌های نامعتبر است.


بیشتر بخوانید


عسگری افزود: در حالی که هشدار‌های بسیاری در مورد پیام‌های جعلی داده شده، اما برخی شهروندان توجه نکرده و وارد این سایت‌ها می‌شوند، نمونه آن ارسال پیام از شماره شخصی با عنوان دادگستری بوده که به کاربر اطلاع می‌دهد از او شکایت شده و کاربر در اثر نگرانی از شکایت وارد سایت می‌شود، سایت کاملا مشابه سایت دادگستری است و فقط از روی آدرس لینک می‌توان اعتبار آن را متوجه شد، حتی از کاربر خواسته شده بود به اپلیکیشن خاصی وارد شوند که با ورود به سایت و اپلیکیشن و پرداخت هزینه، مجرمین به اطلاعات بانکی کاربر دسترسی پیدا کرده و به راحتی از حساب آنان برداشت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهروندان نباید به لینک‌های نامعتبر وارد شوند، چرا که مبالغ کلاهبرداری تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

او با تاکید بر اینکه شهروندان باید از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد که مجوز‌های لازم از مراجع رسمی را دارند خرید کنند، ادامه داد: سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور اگرچه معتبر هستند، اما هر شخصی آگهی هر کالا یا خدماتی را در آن‌ها بارگزاری می‌کند که احتمال جعلی یا سرقتی بودن آن وجود دارد و کاربر نباید بدون مشاهده و بررسی حضوری کالا یا خدمات، اقدام به خرید کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.