محمدنظام حلیمی گفت: ۲۶ پروژه تولید در مالزی در بخش الکترونیک مربوط به ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدنظام حلیمی رایزن اقتصادی مالزی و کاردار سفارت این کشور در ایران در نشست با فعالان بازرگانی استان مرکزی در اراک گفت: ۲۶ پروژه تولید در مالزی در بخش الکترونیک مربوط به ایرانیان است و سال گذشته ۱۱ پروژه به ارزش ۴۳ میلیون دلار توسط تجار ایرانی در مالزی انجام شده است.

محمد نظام حلیمی افزود: لاستیک خودرو و صنایع شیمیایی از دیگر محصولات صادراتی به  مالزی به شمار می‌رود، اما شیوع کرونا و تحریم‌ها تراز تجاری مالزی با ایران را کاهش داده است.

او اضافه کرد: کشور مالزی از سرمایه گذاری ایرانیان در حوزه شیمی، پتروشیمی، مواد غذایی به ویژه مواد حلال، صنایع پزشکی و درمانی، هتل و توریسم استقبال می‌کند.

رایزن اقتصادی مالزی بیان کرد: مالزی بزرگترین کشور تولید کننده روغن پالم است و ۷۰ درصد صادرات مالزی را شامل می‌شود.

او هدف از سفر خود را برقراری راه‌های تجاری بین مالزی و استان مرکزی دانست و افزود: مالزی علاوه بر روابط تجاری در حوزه تحقیقاتی، تکنولوژی و دانش حاضر به همکاری با استان مرکزی است.

بیگی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: استان مرکزی پارسال ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ دلار به مالزی صادرات و ۲۸۷ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار واردات داشته است.

بیگی افزود: ایران در پنج ماه نخست امسال، ۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار صادرات داشته که از این رقم ۳۳ میلیون و ۶۲۵ میلیون دلار مربوط به مالزی بوده است.

او اضافه کرد: مالزی ظرفیت مناسبی برای کالا‌های ایرانی است و این کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی در تولید شیر و گوشت ضعیف است و ۸۰ تا ۹۰ درصد نیاز جمعیتی خود را از خارج تامین می‌کند، اما در تولید غذای دام موفق است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.