گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر یکی از محور‌های مهم ترانزیتی غرب کشور و از مناطق حادثه خیز استان همدان و کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با هدف کاهش تصادفات و ایمن سازی گردنه اسدآباد، طرح جداسازی مسیر رفت و برگشت و انتقال روشنایی به وسط جاده در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان به عنوان یکی از کریدور‌های غرب به مرکز و شمال کشور بسیاری از خودرو‌های سبک و سنگین از این مسیر در حال تردد هستند و این محور یکی از مهمترین محور‌های استان همدان و غرب کشور به شمار می‌رود که ایمن سازی محور فوق ضرورت دارد.

از سال گذشته طرح جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه اسدآباد با نیوجرسی از راهدارخانه به سمت همدان به طول ۱۴ کیلومتر آغاز و در این طرح در مرحله اول یک مسیر به طول پنج و نیم کیلومتر انجام شد.

در ادامه طرح مرحله دوم، نصب نیوجرسی به سمت شهر اسدآباد به طول هشت کیلومتر از چند روز پیش آغاز شده و به صورت همزمان بحث روشنایی و انتقال روشنایی بر روی نیوجرسی و حفاظ‌های بُتونی در حال انجام است.

در حال حاضر با اجرای ۵.۵ کیلومتر از فاز نخست طرح جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه بر اساس گزارش‌ها و آمار‌ها میزان تصادفات رخ به رخ و تصادفات جاده‌ای در این میزان مسیر کاهش داشته که قطعا با اتمام کامل طرح میزان آمار تصادفات در گردنه کاهش دوچندان می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام وخسته نباشی به همه مهندس های این طرح جدا سازی. این طرح تو زمستان جواب نمیده به نظرم فکر برف زمستان نکردید یه تریلی قیچی کنه بعد ببین چی میشه کولاک کنه جاده بسته میشه حساب کن نمیشه از یه تریلی سبقت بگیری بعد ماشین راهداری چطور میتونه جاده پاک کنه یا خدای نکرده یه تصادف پیش بیاد چطور اورژانس برسه سر صحنه تصادف بعد باید برگرده راهداری دور بزنه بعد مریضم میخاد زنده بمونه واقعا متاسفم کسی که این طرح ریخته