مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با تولید ورمی کمپوست در سازمان مدیریت پسماند شهرداری، اصفهان از خرید کود تولیدی از سایر استان‌ها بی‌نیاز شد.

رحیم محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:  تولید ورمی کمپوست از جمله طرح‌هایی است که بیش از یک دهه از فعالیت آن می‌گذرد و با هدف نوآوری، عملی سازی پژوهش‌ها و به کارگیری ظرفیت‌های موجود اجرا شده است.

او افزود: ورمی کمپوست به عنوان یک عامل مغذی برای کمک به رشد گیاهان و جایگزین انواع کود‌های شیمیایی است. سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در کنار تولید کود کمپوست از پسماند‌های تر، در زمینه تولید ورمی کمپوست هم فعال است و به طور مستمر با برداشت کود از این مجتمع، آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. خوشبختانه به علت کیفیت مناسب متقاضیان زیادی خواهان خرید این کود هستند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای ورمی کمپوست به عنوان یک کود ارگانیک و فاقد مواد شیمیایی مضر، اضافه کرد: ورمی کمپوست حاصل فعالیت کرم ایزینیا فوتیدا در بستری مناسب از جمله فضولات گاوی و دیگر مواد آلی است که در فرآیندی طبیعی طی ۳ ماه کود ورمی کمپوست تولید می‌کند و از این بابت هیچ نوع افزودنی شیمیایی در آن وجود ندارد، اما به لحاظ غنی بودن از عناصر مورد نیاز گیاهان، قابل رقابت با کود‌های شیمیایی است.

محمدی اظهار کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲۰ تن کود ورمی کمپوست تولید و به فروش رسیده است.

او ادامه داد: قیمت فروش این محصول در کارخانه، حدود ۶۰ درصد از قیمت بازار ارزان‌تر است، به این علت که انگیزه سازمان مدیریت پسماند از تولید ورمی کمپوست اقتصادی نیست و به منظور بسترسازی برای فعالیت‌های زیست محیطی و همسو شدن با توسعه پایدار این طرح را کلید زده و ادامه می‌دهد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: تولید کمپوست و ورمی کمپوست به بستر مناسب برای فعالیت ارگانیسم‌ها نیاز دارد و این بستر مناسب همان پسماند تری است که به درستی تفکیک شده باشد، بنابراین شهروندان در این خصوص نقش مستقیم دارند و لازم است با جداسازی پسماند‌های‌تر از خشک در توسعه این برنامه زیست محیطی سهیم باشند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.