رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار در استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از رهایی۶محکوم به قصاص ازچوبه دار باتلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی استان زنجان رهایی یافته اند، گفت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام  نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

او افزود: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب همنوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان محلی به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلاف در جامعه نیز می‌شود، گفت: گذشت و بخشش یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار است که اعضای شعب شورا‌های استان زنجان با تکیه بر مبانی اسلامی و غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف شده اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.