مراسم تدفین پیکر آیت الله موسوی ننه کران، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  پیکر آیت الله سید میرفخرالدین موسوی ننه کران، نماینده فقید مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری پس از انتقال از اردبیل به قم ،عصر امروز دوشنبه بیست و نهم شهریورماه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  و به صورت محدود از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر بانوی کرامت (س)تشییع شد.

پیکر آن مرحوم پس از تشییع  و اقامه نماز به امامت آیت الله حسینی بوشهری در جوار مضجع شریف حضرت فاطمه مصعومه(س)خاکسپاری  شد.

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  وجود چنین شخصیت‌هایی را در میان مردم الگو و سرمشق‌ خوبی برای درست زندگی کردن دانست و گفت: امیدواریم مردم، فضلا و طلاب از روش و منش چنین شخصیت‌هایی بهره ببرند.

مرحوم سیدفخرالدین موسوی ننه‌کرانی متولد ۱۳۰۹ در ننه کران از توابع شهرستان نمین استان اردبیل ، عضو مجلس خبرگان رهبری، سیاست‌مدار، نویسنده، استاد دانشگاه و حوزه بود.

آیت الله موسوی ننه کران

آن مرحوم مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مردم اردبیل در دوره‌های اول، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰، ریاست شعبه دوم دیوان عالی کشور و مؤسس مدرسه علمیه کاظمیه (ع) را در کارنامه خود داشت.

او بانی طرح استان شدن اردبیل و بانی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ از قبیل فرودگاه اردبیل، گازرسانی به استان اردبیل، کارخانه سیمان اردبیل، کشتارگاه صنعتی و ده‌ها پروژه عمرانی و زیربنایی بود.

از مرحوم آیت الله موسوی آثاری هم چون  تاریخ اردبیل و دانشمندان، تاریخ جامع اردبیل، مغان، مشکین شهر، خلخال، آستارا در ۲ مجلد و تاریخ تشیع به یادگار مانده است.

او شنبه گذشته در سن ۹۱ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار