قیمت جهانی طلا افزایش یافت/ بازار داخلی طلا و ارز در التهاب انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی

امروز قیمت جهانی هر اونس طلا افزایش ۰.۳۱ درصدی داشت، اما قیمت دلار و انواع سکه در بازار‌های داخلی تا حدودی کاهشی بود.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه، در اولین روز پس از تعطیلات هفتگی میلادی، بازار جهانی طلا با روند صعودی کار خود را آغاز کرد. قیمت جهانی هر اونس طلا با افزایش ۰.۳۱ درصدی نسبت به روز قبل، به یک هزار و ۷۶۰ دلار رسید.

همیشه زمانی که صحبت از نرخ طلا به میان می‌آید، ناخودآگاه بحث بازار سکه هم داغ می‌شود.بر اساس بررسی بازار، قیمت انواع سکه امروز (۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰) در زمان تهیه این گزارش روند نزولی داشته است.

هر سکه تمام بهار آزادی در ابتدای شروع معاملات، با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان وارد بازار شد و تا ساعت ۱۲ در کانال ۱۲ میلیون تومانی باقی ماند تا اینکه در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه، مقاومت خود را از دست داد و به کانال ۱۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تومانی وارد شد. نرخ فعلی سکه تمام بهار آزادی در زمان تهیه‌ این گزارش، ۱۱ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید:


بعد از بازار طلا، نوبت به بازار ارز می رسد. این بازار امروز بسیار تحت تاثیر شایعات در رابطه با پیش بینی انتصاب رئیس بانک مرکزی بود و نوسانات زیادی را تجربه کرد.

دلار در ابتدای شروع معاملات با نرخ ۲۷ هزار و ۴۲۱ تومان وارد بازار شد. این خبر تا حدی جلوی ضرب نیرو‌های افزایشی بازار را گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که با کاهش احتمال انتصاب علی طیب نیا به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، خریداران با جوسازی روانی تا حدی وارد بازار شده بودند. نرخ دلار در زمان تهیه این گزارش، در بازار ارز به ۲۷ هزار ۳۷۵ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۰.۳۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

مشاهده چنین رفتار‌هایی در بازار ارز نشان دهنده آن است که معامله گران به راحتی حاضر به ریسک کردن نیستند و تا زمانی که شرایط آینده برای آن‌ها آشکار نشود، به راحتی تن به خرید و فروش‌های سنگین نخواهند داد. آن‌ها تنها به دنبال نوسان گیری‌های محدود با استفاده از موج‌های خبری هستند.

به نظر می‌رسد، بازیگران ارزی زمانی جدی‌تر به بازار ورود خواهند کرد که دلار از کف یا سقف دامنه ۲۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار