مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان پیش بینی کرد، از هزار و ۷۱۹ هکتار سطح باغات زیتون بارور در منطقه، حدود ۷۵۵ تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر امیرشکاری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به سطح زیر کشت باغات زیتون جنوب کرمان گفت: سطح زیر کشت باغات زیتون منطقه حدود ۲ هزار و ۱۳۸هکتار است که از این سطح ۴۱۹ هکتار غیر بارور و ۱۷۱۹ هکتار بارور می‌باشد.

او افزود: برداشت زیتون به منظور تهیه کنسرو از اوایل شهریور ماه آغاز شده است و تا اواخر این ماه ادامه دارد.

امیرشکاری تصریح کرد: برداشت زیتون برای روغن گیری در مرحله رسیدن به رنگ بنفش تیره است که میوه در این زمان بیشترین درصد روغن را داشته و روغن حاصله بالاترین کیفیت را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: از هر هکتار باغ زیتون بارور به طور متوسط ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود؛ اما امسال به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در زمان گرده افشانی میزان تولید این محصول حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

او افزود: پیش بینی می شود، از سطوح بارور حدود ۷۵۵ تن محصول زیتون برداشت شود که از این مقدار ۴۵۵ تن برای تهیه کنسرو به کارخانجات مستقر در جیرفت و خارج از استان منتقل و فرآوری می‌شود.

امیرشکاری تصریح کرد: مابقی در حدود ۳۰۰ تن در مرحله رسیدگی کامل میوه یعنی از اواسط آبان ماه تا اواخر آذرماه به صورت روغنی برداشت می‌ گردد که از این مقدار حدود ۵۱ تن روغن استحصال می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار