فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس فرهنگ عبور از گذرگاه‌های سخت را نشان دادند و وظیفه ما انتقال این فرهنگ با شیوه‌های متنوع به نسل‌های آینده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار حسین شفاهی  فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، بحث‌های بصیرتی و روشنگری، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت و اهدای خون با محوریت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ انقلابی مقاومت و ایثار، خودباوری دینی و ملی برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این هفته در سیستان و بلوچستان اجرایی خواهیم کرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس مظهر تدبیر، حکمت، ایمان و حسن ظن به خدای متعال است تاکید کرد: تبیین نقش بصیرت و مقاومت یکی از موضوعات مهم است باید از عبرت‌های این دوران درس گرفته و در مقابله با نظام سلطه به کار ببندیم.

وی اظهارداشت: برگزاری روایتگری مجازی، شب شعر خاطره، تجلیل از خانواده شهدا و برگزاری اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی در دستور کار سپاه سیستان و بلوچستان در هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

سردار شفاهی با بیان اینکه این هفته فرصت مناسبی است که قدرت دفاعی کشور را تبیین کنیم تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس نقش بی بدیل بسیج نیروهای مسلح و سپاه در عرصه‌های مختلف از جمله این دوران تبییین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تاکنون یک هزارو ۶۵۸ برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان ثبت شده که یکی از این برنامه‌های محوری تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده دفاع مقدس این استان است.

سردار غلام نبی کوهکن افزود: ۲۸ عنوان کتاب خاطرات، اسنادی و ۱۱ عنوان کتاب صوتی در هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار