بررسی برنامه دولت جدید لبنان و دادن رأی اعتماد به وزیران کابینه نجیب میقاتی به دلیل قطعی برق به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، نمایندگان مجلس و وزیران دولت جدید لبنان پیش از ظهر امروز که برای بررسی برنامه دولت جدید و دادن رأی اعتماد به وزیران جدید به سالن یونسکو رفته بودند با قطعی برق غافلگیر شدند و همین باعث شد جلسه تا زمان تأمین برق به تعویق بیفتد.

برق از طریق حمل یک دستگاه موتور برق با کامیون به محل سالن یونسکو تأمین شد چرا که موتور‌های برق این سالن نیز به علت آنکه یا سوخت نداشتند یا خراب بودند به کار نیفتادند.

وزیران و نمایندگان در قسمت پذیرایی از مهمانان منتظر ماندند و به خاطر تاریکی مطلق و دمای بالای هوا به علت خاموش بودن خنک کننده ها، وارد سالن اصلی نشدند.

عدنان ضاهر دبیر کل مجلس نمایندگان پس از تماس‌هایی اعلام کرد جریان برق در سراسر لبنان به علت خارج شدن از شبکه، قطع شده است. یکی از نمایندگان گفت اگر برق تأمین نشود امکان دارد جلسه به میدان النجمة منتقل شود.

پیش از این در آغاز جلسه، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان گفت: به توافقنامه آتش بس و تلاش برای تکمیل آزادسازی زمین‌های اشغالی لبنان پایبند هستیم. بر حفظ حق لبنان در آب‌های سرزمینی و ثروت‌های آن به شیوه‌های مختلف قانونی، تاکید داریم.

لبنان بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان و پس از گذشت ۱۳ ماه، به تدریج روی ثبات را به خود خواهد دید. پس از استعفای حسان دیاب از مقام نخست وزیری در پی انفجار مهیب بندر بیروت، نخست‌وزیر‌های مکلف لبنان یکی پس از دیگری از تشکیل کابینه باز ماندند. نجیب میقاتی چهره شناخته شده عرصه سیاسی در لبنان، اما نهایتا توانست با احزاب لبنانی به توافق برسد و لیست کامل کابینه خود را به میشل عون، رئیس جمهور این کشور ابلاغ کند. نجیب میقاتی اعلام کرده که در جریان سختی‌ها و رنج‌های مردم لبنان هست، اما تنها با اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات می‌توان این مشکلات را کنار زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار