رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هدف گسترش حمل ونقل عمومی در هسته مرکزی مشهد، تأمین حدود ۱۴۰۰جای پارک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ما با بیان اینکه ساخت پارکینگ می‌تواند تشویق کننده شهروندان برای استفاده بیشتر از خودرو شخصی باشد، گفت: باتوجه به این موضوع، ساخت پارکینگ اولویت نخست کمیسیون عمران و شورای شهر نیست؛ با این حال، در بسته تشویقی شورا برای استفاده شهروندان از ناوگان حمل ونقل همگانی در مسیر‌های منتهی به مبادی حرم مطهر رضوی، تأمین پارکینگ به تعداد محدودی مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: به همین منظور در محدوده میدان شهدا، خیابان مجد، پایانه امام رضا (ع) و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در حال تأمین پارکینگ هستیم تا رفت وآمد در هسته مرکزی شهر را با حمل ونقل عمومی گسترش دهیم.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تاکنون تامین ۱۴۰۰جای پارک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی در دستورکار قرار گرفته است.

بازبینی اساسی در وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه

فرهمندی درباره وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه در مناطق پرتردد شهر نیز بیان کرد : به هرحال به فضای پارک خودرو در شهر نیاز داریم. در این حوزه وضعیت تعدادی از پارکینگ‌های مکانیزه مانند پارکینگ باغ ملی بازبینی شده است و دیگر پارکینگ‌های مکانیزه شهر نیز در برنامه قرار دارند.

او با اشاره به تعدادی از پارکینگ‌های مکانیزه در برخی مناطق شهری که سال‌ها بدون استفاده باقی مانده اند، تصریح کرد: موضوع بی استفاده بودن و کارایی نداشتن این پارکینگ‌های مکانیزه به معنی نابودی سرمایه شهر است. به همین دلیل برای این دسته از پارکینگ‌های مکانیزه موضوع بازبینی و قرارگرفتن در مکان‌های دیگر در دستورکار خواهد بود.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: برای این پارکینگ‌ها تا زمانی که مفید هستند، کاربری پارک شهری تعریف کرده ایم، اما زمانی که بدون استفاده قرار بگیرند، به مسیر‌های دیگری منتقل می‌شوند تا از آن‌ها استفاده بهینه شود.

منبع: شهرآرانیوز

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.