بهای سنگینِ شهد شیرین در بازار

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت هر کیلو عسل به صورت خرده فروشی در بازار ۱۰۰ هزار تومان است.

محمد مهدی طبائیان کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: طبق برآورده انجام شده از ابتدای  امسال تا کنون  ۴ هزار و ۵۰۰ تن عسل در استان تولید شده  که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این حجم از تولید  میتواند کفاف نیاز کشور را بدهد.

او درباره صادرات عسل بیان کرد: عسل تولیدی اصفهان به سایر استان‌های کشور به خصوص تهران صادر و حدود ۸ درصد از تولید ما به کشور‌هایی حوزه خلیج فارس صادر میشود که توانسته ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

طبائیان درباره برندسازی عسل گفت: خیلی از تولید کنندگان عسل برچسب بسته بندی دارند، ولی تعداد محدودی دارای برند هستند.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تعداد زنبور داران در استان ۴ هزار و ۲۰۰ نفر هستند و به ازای هر کندو ۴ کیلو عسل تولید می‌شود.

او افزود: قیمت هر کیلو عسل در خرده فروشی ۱۰۰ هزار تومان و در عمده فروشی ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان بسته به نوع عسل به فروش می‌رسد.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: برای تولید کنندگان عسل وام‌هایی درنظر گرفته شده که متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش بخش زنبورداری باید در سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir ثبت نام کنند تا پس از بررسی کارشناسان اداره تولیدات دامی تقاضای آنان تایید شود که در حال حاضر سامانه باز نشده، ولی در سال گذشته تعداد محدودی وام داده شده است.

طبائیان از حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به این حرفه گفت: شرایط ورود به حرفه داشتن حداقل ۱۰۰ کلنی زنبور به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان است.

او درباره اشتغال زایی زنبورداری چینین بیان کرد: زنبور داری باعث اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شده و به موازات آن بیش از ۵۰۰ کارگاه بسته بندی، کارگاه تولید لوازم زنبور داری وجود دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار