استاندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص ۵۵۵ نفر سهمیه به استان برای اعزام زائرین اربعین حسینی، گفت : پیگیری و هماهنگی لازم برای برقراری ۱۰ پرواز ویژه اربعین در مسیر کرمانشاه به نجف و بالعکس انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زائرین حسینی نام برد و گفت : با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا امسال امکان خدمتگزاری به زائرین برای اعزام از طریق مرز خسروی فراهم نشد، ولی با تمهیدات اندیشده شده مقدمات و زمینه‌های لازم برای اعزام زائرین و مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) به صورت هوایی انجام و پیش بینی شده است.

او گفت : تمام دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی است و براین اساس متقاضیانی که بر اساس اعلام قبلی و دستورالعمل ابلاغی حج و زیارت در سامانه سماح ثبت نام کرده اند؛ می‌توانند با ویزای معتبر، داشتن تست پی سی آر منفی و انجام دو دوز واکسیناسیون نسبت به اخذ بلیط اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: برای اعزام به مراسم اربعین تزریق دو دوز واکسن الزامی است و در واقع افرادی که در مراسم اربعین شرکت می‌کنند بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت بهداشت باید حتماً گواهی دریافت دو دوز واکسن را داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری ویژه‌ای برای برقراری پرواز‌های رفت و برگشت از طریق هواپیمایی پویا در دست اقدام است، افزود: تا به امروز امکان پنج پرواز رفت و برگشت از کرمانشاه به نجف در تاریخ‌های اول، سوم، چهارم، ششم و هشتم مهر ماه فراهم شده و این پرواز‌ها برای اعزام زائرین انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.