مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت «به» در این شهرستان از اواخر شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت به در شهرستان مرودشت، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، بیش از ۶۰۰ تن «به» از ۲۲ هکتار باغ مثمر تولید و روانه بازار مصرف شود.

او با بیان اینکه برداشت «به» در این شهرستان از اواخر شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد، ادامه داد: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه اغلب باغ‌های «به» در بخش کامفیروز قرار دارد، افزود: محصول تولید شده در این منطقه به لحاظ کیفیت و عطر و طعم از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است و همین امر توجه خریداران را به خود جلب کرده است.

همتی بیان کرد: ارقام محلی در باغ‌های قدیمی و ارقام اصفهانی در باغ‌های جدید عمده ارقام موجود در باغ‌های این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: برداشت این محصول به دلیل مصادف شدن با فصل پاییز و شرایط مناسب، زمینه اشتغال کارگران فصلی زیادی را فراهم می‌کند.

به

خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون مجوز، پیگرد قانونی دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: هرگونه خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون کسب مجوز از جهادکشاورزی پیگرد قانونی دارد و با خاطیان وفق قانون برخورد خواهد شد.

علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز اظهارکرد: بر اساس نص صریح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هر گونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت وساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوز‌های لازم از جهادکشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

او گفت: اخیرا بنگاه‌های املاک شهرستان به قصد فروش زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه موسوم به «تاجویه» معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملا مغایر با مقررات موجود و دارای کمترین حد نصاب فنی بوده و بنابراین وفق قوانین مربوط این معاملات باطل است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز تصریح کرد: بر همین اساس و در هفته گذشته با دستور مقام قضایی چندین مورد ساخت و ساز غیرمجاز توام با خرد شدن اراضی کشاورزی شناسایی و تخریب شد.

بصیری تاکید کرد: در این خصوص قطعا پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌کننده مبایعه‌نامه صورت خواهدگرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی و وقوع جرم، از این گونه معاملات غیر قانونی، در منطقه مذکور و سایر نقاط مشابه جدا خودداری کرده و چنانچه معامله‌ای صورت گرفته است فورا نسبت به فسخ آن اقدام کنند تا بیش از این متضرر نشوند.

۳۰ هزار مترمربع تغییر کاربری غیر مجاز در شیراز تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی با دقت رصد و گزارش می‌شود، برخورد با چنین اقداماتی، قطعی و بدون اغماض و قانونی است.

ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه حکم تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ در سطح ۳۰ هزار مترمربع از اراضی آب‌پرده این شهرستان در سحرگاه روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه به اجرا در آمده است، اظهار کرد: اجرای حکم مذکور با حضور نماینده دادستان دادگاه انقلاب و جمعی از کارشناسان امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز انجام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخورد قاطع با تغییر کاربری‌های غیر مجاز شهرستان و پیشگیری از انجام این کار در دستور کار این مدیریت است، تصریح کرد: فعالیت دو قرارگاه تازه تأسیس پیشگیری از تغییر کاربری و حفاظت از اراضی کشاورزی ظرف یک ماه گذشته گام بزرگی تا رسیدن به هدف تعالی حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان بوده است که وجود این دو قرارگاه رصد فعالیت‌های متخلفین را با دقت و سرعت بیشتری به انجام می‌رساند.

او گفت: عملیات تخریب دیوارکشی غیر مجاز امروز با همکاری یگان حفاظت از اراضی و نیروی انتظامی شهرستان و با بکارگیری دو دستگاه لودر انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار