رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:امیدواریم بتوانیم در این روز‌ها تمام شهر رنگ بوی ایثار و شهادت بگیرد. این هفته زمانی است برای معرفی شخصیت‌ها و همه کسانی که در دفاع مقدس از خود گذشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این حوزه متعلق به همه افراد و ادیان مختلف است و از ادیان مختلف شهید داریم. در هفته دفاع مقدس که مصادف با اربعین حسینی هم شده برای ما یادآور و در سایه رفتار و زندگی امام حسین و شهادت و اسارت‌هایی است که داشتند.

وی ادامه داد:امیدواریم بتوانیم در این روز‌ها تمام شهر رنگ بوی ایثار و شهادت بگیرد. این هفته زمانی است برای معرفی شخصیت‌ها و همه کسانی که در دفاع مقدس از خود گذشتند. از نظر من هویت بنیاد شهید هویت فرهنگی است و اگر خدماتی هم ارائه می‌شود.

وی گفت:رویکرد کلی ما جهت گیری امام راحل و تاکید مقام معظم رهبری است. تلاش کردیم تا هم افزایی اتفاق بیفتد و همه دستگاه‌ها هم جهت درگیر شوند و کمیته ایثارگران این کار را به عهده خواهد داشت. برنامه‌ها خلاقانه و نو خواهد بود مثلا یکی از برنامه‌ها مستند درباره شهدا در دوران کرونا است. امسال تمرکز بیشتری بر شهادت در دوران کرونا که رخ داده است و برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد:برنامه‌های ما در این هفته با توجه به نوآورانه بودن است. اولین برنامه پویش ویلچر رانی در سراسر کشور است که از حرم تا حرم خواهد بود و روز یکم مهر ماه با تجدید میثاق با امام راحل برگزار خواهد شد. در ۱۹ هزار گلزار شهدا و شهدای ادیان توحیدی گلریزان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهارمین کنگره لاله‌های سفید با محوریت شهدای حج برگزار خواهد شد و تشکل‌های شاهد و موکب اربعین با توجه به ویروس کرونا به صورت نمادین برگزار خواهد شد. همچنین نواختن زنگ ایثار با نگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای اولین بار در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه نواخته خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم دیگر روایت گری و گفتگو با عنوان «با این ستاره‌ها» در گلزار شهدا تهران و ۱۷ شهر دیگر در ۶ شب برگزار خواهد شد، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در برنامه‌های بنیاد قرار دارد و ۵۰ نماهنگ در سراسر کشور آماده شده و ۳۰ مستند با موضوعات شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:با محوریت مدارس در راستای گام دوم انقلاب آموزش سرود در مدارس انجام خواهد شد. نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در حوزه دفاع و شهادت با محوریت شهدای حرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت برگزار خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت:جامعه ایثارگران با رزمندگان نزدیک ۱۱ میلیون هستند که بیش از ۳ میلیون نفر تحت پوشش ما هستند و این عدد در حال اضافه شدن است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود عدم شفافیت‌ها قانونی است که باید اصلاح شود افزود: زحمات خوبی در بنیاد شهید کشیده شده است، اما به طور کلی باید این موضوعات مشخص باشد و این به معنی وجود فساد در سازمان نیست. یکی از روش‌های اقدامات مردمی سازی است و به این معنی است که جامعه هدف ما تعداد زیادی فرزند شهید داریم که در حوزه‌های متخصص هستند باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و این روش کار به معنی خصوصی سازی نیست. مثلا اگر بیمه دی اگر نتواند به خوبی ارائه خدمت کند سال دیگر به شرکت بیمه گر دیگری خدمات واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال باید مشخص باشد که بار مالی اقدامات و خدمات بنیاد، بخش اقتصادی بنیاد، دارایی بخش اقتصادی کوثر، املاک و دارایی‌های بنیاد، املاک تصرف شده، درآمد حاصل از این املاک، میزان عوائد سالانه از مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید در چه وضعیتی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار