رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی بانوان ایران و میزبانی اردنی‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی هندبال بانوان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند اظهار داشت: ما ۸۰ درصد راه را برای صعود به مسابقات جهانی رفته ایم و حسن ختام عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی هندبال بانوان جدال با سوریه خواهد بود. سوریه‌ای که نسبت به تیم ملی ما پایین‌تر است و باید با هوشیاری این تیم را هم شکست دهیم. اتفاق خوبی بود که روز گذشته برای تیم ملی هندبال بانوان ما افتاد و توانستیم اردن را که تیم قدرتمندی است را شکست دهیم. هر چند میزبانی اردنی‌ها در این دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی بانوان آسیا خوب نبود و مواردی که باید میزبان رعایت می‌کرد را سهل شمردن و خیلی رعایت نکردند. ۲۴ ساعت قبل از بازی با اردن شرایط بسیار سختی را داشتیم به طوری که شب قبل مسابقه با اردن تست مربیان تیم ملی مثبت اعلام شد و با توجه نداشتن هیچ گونه علائمی اعلام کردند که نمی‌توانند بازیکنان را کنار زمین همراهی کنند.

او افزود: بازیکنان در این دیدار بدون حضور مربی مقابل اردن قرار گرفتند و شکر خدا توانستند این تیم را شکست دهند. بازی بسیار سختی بود چرا که اردن میزبان بود و از همه توانایی خود استفاده کرد که مقابل ایران بازنده نباشد، اما این بانوان ایران بودند که علی رغم همه اتفاقات و مشکلات به وجود آمده جلوی چشمان تماشاگران پیروز از زمین خارج شدند.

پاکدل با اشاره به میزبانی بد اردنی‌ها در این دوره از رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا، گفت: در قوانین برگزاری مسابقات بین المللی هر مربی یا بازیکنی که تستش مثبت شود باید خارج از هتل محل اقامت تیم‌ها قرنطینه شوند، اما اردنی‌ها تمام مربیان و بازیکنانی را که تستشان مثبت اعلام می‌شود در محل اقامت تیم‌ها قرنطینه می‌کنند که خود یکی عوامل گسترش این ویروس منحوس است. در دیگر بخش‌ها هم میزبانی خوبی از اردنی‌ها نبودیم. ما بعد از ارسال نامه رسمی به کنفدراسیون هندبال آسیا در خصوص شرایط بد میزبانی برای رفع مشکلات ورود کرد. امیدوارم چند روز باقی مانده به پایان مسابقات شرایط برای تیم ملی هندبال بانوان کشورمان بهتر از قبل باشد و در آخرین بازی مرحله گروهی که با سوریه داریم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رئیس فدراسیون هندبال درباره حضور مربیان بر روی نیمکت تیم ملی برابر سوریه عنوان کرد: تست شافعیان یکی از مربیان ما منفی بوده است و تنها به دلیل مشکوک بودن تست او اجازه حضور در کنار تیم را ندادند. ما از کمیته برگزاری در خواست کردیم که تست مجدد از شافعیان بگیرند که قبول نکردند، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا برابر سوریه حداقل یک مربی را کنار بازیکنان داشته باشیم. اما اگر به هر دلیلی امکان حضور مربیان نباشد مانند بازی اردن از طریق تلفن تیم را هدایت می‌کنند تا به پیروزی برسیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار