تفاهم‌نامه پنج جانبه‌ای بین بنیاد هاسب، اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان، نیروی زمینی سپاه پاسداران (نزسا)، جهاد کشاورزی استان و استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، و به نقل از  روبط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان  (آب‌های داخلی)، طی برنامه ریزی گسترده‌ای که توسط کارشناسان شیلات آب‌های داخلی استان در زمینه توان سنجی و پیاده سازی پروژه‌های احداث استخر‌های پرورشی به منظور تولید و پرورش انواع ماهی در روستا‌های استان صورت گرفته بود و جلسات کارشناسی و توجیهی طرح بین هاسب و دیگر ادارات یاد شده، بالاخره در تاریخ ٢٧ شهریور۱۴۰۰ تفاهم نامه امضا  شد.

در این تفاهم نامه که مقدمات آن از مهرماه سال گذشته فراهم شده بود، قرار بر ساخت، و فعال سازی و بهره برداری از ٩۶ باب استخر پرورش ماهی در روستا‌های سیستان و بلوچستان شده است و هر طرف قرار داد ملزم به انجام یا سرمایه گزاری در قسمتی از این پروژه خواهند بود. تابحال مجموعا ۵٠ درصد از اقدامات اجرایی این پروژه محقق شده و محور تعهد بنیاد هاسب جذب سرمایه از خیرین برای تهیه پمپ هواده در این استخر‌ها است.

قرارگاه قدس نزسا متعهد به ساخت استخرها، و اداره کل شیلات (آب‌های داخلی) استان نیز متعهد به ارایه لیست متقاضیان واجد شرایط، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان، تامین بچه ماهی و ارائه خدمات تخصصی و نظارت کارشناسان متخصص بر فرآیند آبزی‌پروری خواهد بود.

نظارت و هماهنگی در روند اجرا و رفع اختلافات و موانع نیز جزء تعهدات استانداری و سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار