شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری شهرستان طبس خسارت وارده کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نجاتیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: شیوع کرونا در ۲ سال اخیر ضربات سنگینی را به حوزه گردشگری وارد کرد و امیدواریم با اتمام دوره همه‌گیری این بیماری و افزایش سفر‌های داخلی و خارجی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

او افزود: تمامی تأسیسات اقامتی و پذیرایی با همه توان تلاش کردند که ضمن ایفای نقش در حفظ سلامت عمومی جامعه برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی‌های لازم را در پذیرایی از مسافران و گردشگران داشته باشند.

نجاتیان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در صیانت از جاذبه‌های طبیعی، روستا‌های هدف گردشگری و مناطق نمونه بیان کرد: ادامه روند تولید محصولات صنایع دستی و فعال نگه داشتن کارگاه‌های هنرمندان این حوزه در دستور کار بوده تا پس از پشت سر گذاشتن این دوران، تمامی تأسیسات با آمادگی کامل و همه توان به فعالیت خود ادامه دهند و در توسعه اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه سهم به سزایی داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس با اشاره به وجود سه هتل در شهرستان طبس ادامه داد: وجود ۲۵ اقامتگاه بومگردی، ۶ دفتر خدمات گردشگری، پنج مجموعه اقامتی و پذیرایی و یک مرکز سرگرمی، تفریحی و گردشگری از جمله زیرساخت‌های حوزه گردشگری شهرستان طبس است.

او عنوان کرد: ۸۴ اثر تاریخی، ۱۰ اثر طبیعی و ۲ اثر معنوی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که زمینه خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

نجاتیان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعدد شهرستان طبس، وجود زیرساخت‌های ریلی و هوایی، موقعیت استراتژیک و مناسب شهرستان، وجود هفت روستای هدف گردشگری، ۲ منطقه نمونه گردشگری، کویر‌های بکر و متعدد، وجود بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) با خدمات و امکانات مناسب موجب شده در سال‌های اخیر بخش خصوصی استقبال خوبی از این حوزه داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: طی چهار سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع متعدد (صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی اعتباری) به این حوزه تزریق شده همچنین بیش از ۳۰ میلیارد ریال زیرساخت آب، برق، گاز و سایر موارد احداث شده است.

او گفت: بیش از ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض برای جبران خسارت و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای جبران خسارت بانکی به سرمایه‌گذاران تأسیسات مختلف پرداخت شده است.

نجاتیان ادامه داد: ۱۰ مورد واگذاری اراضی ملی و شهری به سرمایه‌گذار برای احداث و راه‌اندازی تأسیسات اقامتی و پذیرایی گوشه‌ای از اقدامات و حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاران این حوزه بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.