عضو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای فعال کردن طرح "بهارنکو" در محله‌های این کلانشهر، رویکردی مثبت و تعاملی مطلوب بین دستگاه‌های ذیربط وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید ابراهیم حسینی عضو شورای شهر شیراز در دیدار با مدیر عامل گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو در استان فارس، این مجموعه را در زمینه مشاوره خانواده یک ظرفیت مهم تلقی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری این موسسه و حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر، بتوانیم متناسب با نیاز‌های هر محله مشاوره‌های روانشناسی به شهروندان ارائه دهیم.

او با بیان اینکه کسب و ارتقاء مهارت در مسائلی نظیر کنترل خشم، استرس و حل مسئله و راهکار‌های حفظ سلامت‌روان، از نیاز‌های ضروری جامعه است، گفت: تلاش اینست که با استفاده از ظرفیت موسسه بهار نکو، مراکز مشاوره خانواده را در محله‌های شیراز برپا کنیم تا گامی موثر در مسیر ارتقاء کیفیت و جاری شدن سبک زندگی مناسب با هدف تحکیم و تقویت بنیاد خانواده، برداشته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اقدامات موسسه بهار نکو برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده را مهم و کارآمد توصیف و اضافه کرد: جلسه‌ای برای همکاری و هم افزایی بهار نکو با مجموعه شهرداری و شورای ششم برگزار شد تا بتوانیم با پرهیز از شعارمحوری، گامی برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان برداریم.

مدیر عامل گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو در استان فارس نیز با بیان اینکه از آغاز فعالیت این موسسه تاکنون بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر از دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج بهره برده‌اند، از بهبود نرخ خام طلاق در استان فارس طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: در حالیکه فارس به لحاظ نرخ خام طلاق در سال ۸۹ جزو ۵ استان اول کشور بود، سال ۹۸، در رتبه ۱۸ قرار گرفت.

حجت الاسلام حمید مقامی با یادآوری اینکه آموزش‌های موسسه بهارنکو در ۶ سرفصل "اخلاق و حقوق زوجین، روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی، بهداشت و مدیریت روابط جنسی، اقتصاد خانواده و تغذیه و طب ایرانی" ارائه می‌شود، افزود: فارس تنها استانی است که با وجود شیوع کرونا، آموزش‌های خانواده در آن متوقف نشده و با استفاده از بستر فضای مجازی، کار تداوم یافت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت ازدواج سالم در پیشگیری از بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی، ایجاد موسسه بهارنکو و گسترش مراکز آن در کلانشهر شیراز را گامی موثر در مسیر تسهیل و ترویج ازدواج سالم و پایدار، توصیف کرد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با تاکید بر وجود برخی چالش‌ها درسال‌های ابتدایی زندگی مشترک و همچنین محدودیت و کوتاه بودن زمان آموزش‌های الزامی پیش از عقد، بیان کرد: ادامه آموزش‌ها برای زوجین جوان در پنج سال نخست زندگی مشترک در قالب همایش، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی از سوی موسسه بهارنکو و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز خانواده بهارنکو برنامه ریزی شده است.

مقامی با بیان اینکه نیاز به مشاوره و روانشناس بخشی از نیاز‌های روزمره افراد جامعه است، گفت: هم اکنون مردم برای حل مشکلات خود به دنبال متخصص حرفه‌ای حوزه روانشناسی هستند و نقش روانشناسان در این میان کاملاً روشن است، بنابراین امیدواریم با حمایت‌های شهرداری و تدبیر اعضا شورای ششم، امکان استقرار مشاوران موسسه در محله‌ها برای ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد، فراهم شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با تاکید بر اهمیت نقش روانشناسان و مشاوران در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: هم اکنون افزایش طلاق و مشکلات اجتماعی واقعیتی است که در کشور روند صعودی داشته و مشاوران و روانشناسان در این حوزه باید تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.