مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر چهار هزار و ۴۰۰ نفر از مردم زهک در قالب طرح «نذر آب چهار» توسط پزشکان استان مرکزی و کرمانشاه رایگان ویزیت شدند.

علیرضا میربهاء الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهارداشت: طرح «نذر آب» در سه سال گذشته با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر در استان‌های گرفتار خشکسالی جنوب کشور اجرا شد در این طرح علاوه بر آبرسانی؛ خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «نذر آب چهار» در سیستان و بلوچستان از ۲ تا ۳۱ شهریور در شهرستان‌های چابهار، کنارک، دلگان، ایرانشهر، مهرستان، سیب و سوران، هیرمند و زهک از سوی استان‌های معین در حال اجراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: اعضای کاروان سلامت استان مرکزی و کرمانشاه علاوه‌بر ویزیت رایگان بیماران زهکی اقدام به توزیع هزار و ۶۶۰ بسته بهداشتی، ۴۸ بسته لوازم التحریر، ۳۲۰ قلم اسباب بازی و ۴۸۰ بسته موادغذایی بین مردم کم برخوردار این شهرستان کردند.

وی ارزش اقلام توزیع شده را ۲ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: افزون‌بر ۲ هزار قلم دارو به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بین بیماران توزیع و ۸۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال به این شهرستان اهدا شد.

میربهاءالدین افزود: ۱۲ نفر از مراجعان توسط پزشکان داوطلبان این کاروان به صورت سرپایی جراحی شدند.

وی ادامه داد: ۱۰ دستگاه تصفیه آب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و لوله کشی آب به طول ۱۰ هزار متر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات تیم اعزامی استان مرکزی و کرمانشاه به شهرستان زهک بود.

وی اظهارداشت: همچنین در حاشیه اجرای برنامه طرح «نذر آب» یکهزار و ۲۵۸ نفر از خدمات آموزشی فرهنگی این کاروان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار