زنان آموزگار می‌گویند پس از اطلاعیه وزارت معارف مبنی بر حضور مردان در کرسی های تدریس با بی سرنوشتی روبرو شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانوان آموزگار که از صنف‌های هفت تا دوزاده در مکاتب مصروف تدریس بوده، می‌گویند، پس از آنکه از سوی وزارت معارف اجازه ادامه وظایفشان را در یافت نکردند با بی سرنوشتی روبرو شدند.

این درحالی است که وزارت معارف با نشر اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان پسر و آموزگاران مرد از صنف‌های هفت تا دوزاده دعوت کرد تا به مکاتب برگردند و به ادامه درس‌هایشان بپردازند.

در این اطلاعیه هیچ اشاره ای به دانش‌ آموزان دختر و آموزگاران زن نشده و توضیحی هم ارایه نشده که سرنوشت صدها هزار آموزگار زن و دانش‌آموز دختر چه خواهد شد.

خاطره که آموزگار مضمون پشتو صنف‌های ۱۲ در مکتب بی بی ساره خیرخانه کابل است می‌گوید که ریاست معارف شهر کابل از وی خواسته تا اطلاع بعدی به مکتب مراجعه نکند.

خاطره که تنها نان آور خانواده اش است ۱۵ سال می شود که مصروف تدریس در مکتب بی بی ساره خیرخانه کابل بود می‌گوید دو ماه است که پول لقمه نانی را که به خانواده اش تهیه می کرد از اقاربش قرض کرده است.

خاطره از مسئولان در وزارت معارف می‌خواهد، که دوباره زمینه‌ فعالیت زنان و دختران را در نظام آموزش پرورش کشور فراهم سازند.

او در این باره گفت:اگر زن تحصیل کرده تقدیم جامعه نشود پس چه کسی باید خانم‌ها را تداوی کند اگر به این مساله توجه نشود بحران تحصیلی در کشور رخ خواهد داد.

کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که روی یک مکانیزم از بهر چگونگی آغاز شدن روند آموزش و پرورش در کشور برای زنان و دختران کار می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.