مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مدرسه محوری مهم‌ترین رکن انجمن اولیاء و مربیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن موحدی فرد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با یاد شهدا به ویژه هزار شهید دانش آموز و ۱۲۴ معلم شهید استان، سند تحول بنیادین موفقیت آموزش و پرورش را در گرو همکاری و همراهی اولیاء عنوان کرد و نقش آن‌ها را در رسیدن به موفقیت موثر و پررنگ دانست.

او توصیه کرد: مسئولین آموزش و پرورش در مبحث مدرسه محوری به نقش اولیا به عنوان یک نقش ابزاری نگاه نکنند بلکه اساسی‌ترین و محوری‌ترین نقش در اداره مدرسه را اولیاء دانش آموزان ایفا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: مدرسه محوری مهم‌ترین رکن انجمن اولیاء و مربیان است و مدیر به عنوان یکی از ارکان مدرسه محوری باید هزینه‌ها و تصمیمات مدرسه را برای اولیاء تبیین نماید.

موحدی فرد همچنین در ادامه به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: انجمن اولیاء و مربیان در این زمینه بهترین و موثرترین همکاری را با مدرسه دارد و با استفاده از مصوبات شورای انجمن مدرسه می‌توان پیگیر واکسن زدن اولیا و کادر اجرایی مدرسه شد.

او واکسیناسیون دانش آموزان را اولویت برنامه بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: ۸۵ درصد معلمین استان واکسینه شده اند و آموزش و پرورش آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد.

ابراهیم پیمان فر رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان نیز در ادامه این مراسم به تشریح و نحوه برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان پرداخت و گفت: ما موظفیم بستر مشارکت اولیا را در مدارس فراهم نماییم و از مشارکت فکری و معنوی اولیا استفاده کنیم.

او ادامه داد: انتخابات انجمن اولیا و مربیان نماد مشارکت خانواده‌ها در امور آموزشی و پرورشی مدارس است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.