مشکلات زیر ساختی سایت صنعتی خرمشهر رفع می شود

در جلسه رفع موانع تولید شهرستان خرمشهر رفع مشکلات زیرساختی همچون افت فشار آب و برق بررسی و مهلتی یک ماهه برای رفع آنها تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، نشست ستاد رفع موانع تولید شهرستان خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر با حضور واحد‌های تولیدی و ادارات برنامه ریز و خدمات رسان تشکیل شد.

رضا صلبوخی مدیر شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر در این نشست به مشکل تامین آب در شهرک صنعتی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در صنعت آب صنعتی نیاز است و به آب شرب سالم نیاز نیست که اگر آب با EC مطلوب هم تامین شود نیاز صنایع رفع خواهد شد.

او بر برخورد با اجرای انشعبات غیر مجاز آب در شهرک صنعتی‌های منطقه آزاد اروند تاکید کرد وگفت: اگر واحدی آب غیر مجاز برداشت کند هم از سوی آبفا و هم منطقه آزاد با او برخورد می‌شود و در این خصوص نظارت‌ها مستمر وجود دارد. در چند سال اخیر گزارش برداشت غیر مجاز آب از سوی سایت‌های صنعتی وجود نداشته است.

صلبوخی همچنین خواستار تعامل تامین اجتماعی با واحد‌های تولیدی شد و اظهار کرد: اگر از سوی ستاد رفع موانع تولید مصوبه‌ای صادر شود که تمهیدی برای رفع موانع غیرارادی پرداخت شود تا واحد تولیدی که در شرایط دشوار مجبور بوده به جای اخراج نیرو تنها حقوق آن را بدهد مهلتی برای پرداخت بیمه به او داده شود، بسیاری از مشکلات فعلی واحد‌های تولیدی رفع خواهد شد.

جبار سالم پور معاون سرمایه گذاری و کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند نیز این نشست بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران خارجی مستقر در شهرک صنعتی خرمشهر تاکید کرد و گفت: چند سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد اروند مستقر شده اند این شرکت‌ها بیش از ۴۰۰ اشتغال ایجاد می‌کند و اگر با سرمایه گذاران چینی خوب برخورد شود افراد دیگر را هم تشویق خواهند کرد.

او افزود: محل استقرار واحد‌های تولیدی آن‌ها هنوز دسترسی به زیرساخت‌ها ندارد که تقاضا می‌شود زیرساخت‌های آب، برق و گاز را رفع کنند و انجام این امور به ماه‌های آخر پیش از آغاز فعالیت واگذار نشود.

محمد حیدری فرماندار خرمشهر نیز دراین جلسه با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی در شهرک صنعتی خرمشهر پیشنهاد تاسیس مدیریت امور آب مجزا در این شهرک را داد و گفت: باید مشکلات را توسعه‌ای حل کرد و ظرف ۴۵ روز با همکاری آبفا مسئولان شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد مدیریت امور آب شهرک صنعتی ایجاد شود.

او این اقدام را عاملی موثر و سودمند برای هر دو طرف آبفا و واحد‌های تولیدی دانست و توضیح داد: با ایجاد مدیریت امور آب در شهرک صنعتی هر گونه درخواست برای انشعاب یا مشکل در محل و فوری برسی می‌شود، نظارت و همینطور درآمدزایی برای آبفا نیز ساده‌تر خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر نیز در این نشست مشکلات در بخش‌های آب، برق و بیمه تامین اجتماعی را عمده مشکل شهرک صنعتی خواند و افزود: تمام شهرک صنعتی با مشکل افت فشار آب مواجه است که قرار است ظرف یک ماه سه کیلومتر لوله توسط آبفا در شهرک صنعتی اجرا شود تا مشکل افت فشار در این سایت صنعتی مرتفع شود.

نعیم مقدم بیان اینکه از دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی موضوع تامین اجتماعی برای کارخانه‌ها صنعتی است، افزود: بنا به مصوبه امروز جلسه قرار است مکاتبات انجام شود و به اداره کل تامین اجتماعی ارسال شود تا جرائم و دیر کرد بیمه واحد‌های صنعتی خرمشهر بخشوده شود.

او ادامه داد: این نامه ظرف یک هفته به اداره کل استان ارسال می‌شود  و نتایج به دست آمده به واحد‌های تولیدی ابلاغ خواهد شد.

بنا به گفته رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی فعال در خرمشهر وجود دارد که ۴۴ واحد زیر نظر اداره صمت و بیش از ۸۵ واحد تولیدی زیر نظر منطقه ازاد فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.