سردار معروفی گفت: ما جنگ نکردیم بلکه جنگ را به ما تحمیل کردند و ما دفاع کردیم دنیای کفر برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با هم متحد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ما به عنوان جریان انقلاب هر سنگی جلوی مردم باشد سنگ را بلند می‌کنیم تا مردم ما به نتیجه برسند و این را از اهل بیت (ع)، عاشورا ، شهدا ، امامین انقلاب و سردار شهید سلیمانی یاد گرفتیم.

او با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نقش خانواده‌های رزمندگان و شهدا اشاره کرد و افزود: جانبازان نقش موثری در انقلاب دارند و آن‌ها درد بسیاری را تحمل می‌کنند و همسران و خانواده‌ها برای پرستاری از آن‌ها زحمات فراوانی را می‌کشند.

سردار معروفی با بیان اینکه ما شرمنده شهدا و جامعه ایثارگری هستیم، آن‌ها برای افتخار انقلاب تلاش کردند، بیان کرد: ما جنگ نکردیم بلکه جنگ را به ما تحمیل کردند و ما دفاع کردیم و دفاع بر هر موجودی واجب است.

او تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم تنها زمانی که اردوی شرق و غرب با هم سر میز قرار گرفت برای هم افزایی برای جنگ ایران بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که دنیای کفر برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با هم متحد شدند، بیان کرد: ما نه در اول جنگ بلکه در پایان جنگ چیزی نداشتیم و دست ما خالی بود؛ اما چه شد جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد؟

او ادامه داد: فرهنگ عاشورایی ما جنگ ما را دفاع مقدس کرد.

سردار معروفی گفت: ما توکل و توسل داشتیم و صحنه نبرد را بهشت می‌دیدیم و بهشت یعنی مردم داری و مردم نوازی، اخلاص و... اینها همه در دفاع مقدس بود.

او بیان کرد: ما در جنگمان نیم روز پر افتخار کربلا را تکرار کردیم و ما ۸ سال کربلا را تکرار کردیم و اینجااست که رهبری می‌فرمایند شب‌های عملیات کربلای ۵ شب‌های قدر انقلاب اسلامی است و سپاه در کربلای ۵ و شلمچه کربلا را مشق کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس تمام شدنی نیست، ادامه داد: کربلای ۵ دنیا را مجبور کرد، بشینند و قطعنامه ۵۹۸ را بنویسند.

او با بیان خاطره‌ای از روز‌های دفاع مقدس گفت: فرهنگ عاشورایی بر شکل و محتوا جنگ حاکم بود. نام عملیات‌های ما، پیشانی بندها، رمز عملیات ها، شکل و محتوا از جمله فرماندهان ما و ... برگرفته از فرهنگ عاشورایی و اهل بیت (ع) بود.

سردار معروفی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فرماندهی نمی‌کرد؛ بلکه امامت می‌کرد و او در صحنه‌ها می‌جنگید.

او بیان کرد: شب‌های عملیات‌های ما عاشورا بود. قول‌هایی که به هم می دادند و ما به آن‌ها امیدواربودیم و اندیشه‌هایی که خوب بود تبدیل به اقدام می‌شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به رفتار‌های نیک رزمندگان در دفاع مقدس گفت: فرهنگ عاشورا در جنگ ما تکرار شد و وصیت نامه‌های شهدا برگرفته از عاشورا است.

او تاکید کرد: همه صحنه‌ها هنر دین، عاشورا، انقلاب و امام (ره) بود و الآن بعد از چند سال دشمن این بازدارندگی ما را می‌بیند و براساس آن برنامه ریزی می‌کند.

سردار معروفی رموز ماندگاری جنگ را ایمان، صبر، بصیرت، ولایت باوری، ساده زیستی، برادری وسختی پذیری عنوان کرد و افزود: شاه کلید همه این‌ها در دفاع مقدس اخلاص در عمل بود.

او با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور ماه تا ۷ مهر ماه ادامه دارد بیان داشت: امسال چندین برنامه در هفته دفاع مقدس برای استان پیش بینی کرده ایم.

ما جنگ نکردیم ما از ایران دفاع کردیم/در دفاع مقدس کربلا تکرار شد

سردار معروفی دیدار با امام جمعه و ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهور، غبارروبی گلزار شهدا را برنامه همگانی در هفته دفاع مقدس بیان کرد و گفت: کمک‌های مومنانه، برنامه پیشکسوتان و دعوت از ۵۰۰ نفر، نذر خون، برنامه زنده تلویزیونی، رونمایی از ۸ کتاب دفاع مقدس، کوهنوردی، تجلیل از سربازان نمونه در قالب جوانان دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا در سراسر استان، یادواره شهدای گمنام به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر استان، وحدت نیرو‌های مسلح فرماندهان قدیم وجدید در بیت الزهرا(س)، ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در بردسیر، حضور فرماندهان پایگاه مقاومت در مصلا و بیعت با فرمانده در گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

۶۵۰۰ یادواره خانگی شهدا در کرمان

او با بیان اینکه برای اینکه خانواده‌ها شهدا را بهتر بشناسند، پیشنهاد برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی را برگزار خواهیم کرد و باید شهدا را به خانه ها می بریم  و علم شهید را در خانه او برفراشته می کنیم ، تصریح کرد: رسانه‌ها در برگزاری این جریان به ما کمک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ۱۴۷ پروژه عمرانی در یکی از شهر‌های شرقی، لایه روبی قنوات، احداث چاه کشاورزی، احداث پایگاه مقاومت را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

او از اجرای پروژه بزرگ آب رسانی در استان خبر داد و گفت: این پروژه ملی است، ولی در هفته دفاع مقدس افتتاح نمی‌شوند.

سردار معروفی از بهره بردن از ظرفیت مردم برای انجام پروژه‌ها سخن گفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار