ساخت دو طرح در حوزه عمران شهری در منطقه آزاد قشم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی درویش پور ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم ساخت دو طرح عمرانی در قشم گفت: این طرح‌ها بزرگراه ساحل جنوبی به طول ۳۵ کیلومتر و عرض هر طرف ۱۱ و نیم متر با دو لایه خاک‌ریزی و دو لایه آسفالت به همراه گاردریل، روشنایی و علائم ترافیکی در مدت ۳۶ ماه ساخته می‌شود.

 درویش پور افزود: ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم به مساحت ۱۶ هزار مترمربع فضای اداری در ۸ طبقه، طرح دیگری است که در مدت ۲۴ ماه ساخته می‌شود.

او گفت: این دو طرح با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال از سوی مؤسسۀ عمران صنعت وابسته به قرارگاه خاتم و با نظارت شرکت مهندسان مشاور صحن بوستان ساخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هم در این مراسم گفت: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در قشم با در نظر گرفتن پیوست‌های محیط زیستی، حفظ و رونق ظرفیت‌های گردشگری صورت می‌گیرد.

سعیدرضا مختاری افزود: برای قطع وابستگی طرح‌های کلان عمرانی و اقتصادی باید با تکیه بر توان مهندسان و نیرو‌های متخصص داخلی به اجرای طرح‌های مختلف پرداخت.

محمد آشوری تازیانی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مناطق آزاد برای اینکه خدمت‌رسان باشند، باید براساس راهبرد‌ها و نقشه راه تهیه شده عمل کنند.

او افزود: طرح‌های مختلف عمرانی و اجرایی باید با پیوست‌های مختلف عدالت، محیط زیست و امنیت داشته باشند تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند.

احمد مرادی دیگر نماینده استان هرمزگان در مجلس نیز گفت: حل مشکلات مربوط به تامین آب آشامیدنی باکیفیت در همه نقاط جزیره قشم یکی از موضوعاتی است که با همکاری تمام بخش‌ها و فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تفاهم‌نامه با سازمان آب و فاضلاب کشور، در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

منصور آرامی دیگر نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ساخت بزرگراه ساحل جنوبی قشم به لحاظ حجم عمرانی یکی از ابر پروژه‌های عمرانی است که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره و افزایش ایمنی جاده‌ها در این منطقه، کمک کند.

انتهای پیام / ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.