نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت میراث اصفهان نیاز به اهمیت ویژه دارد، اولویت های ما توسعه گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گزارشی که دیوان محاسبات کشور در شهریورماه از وضعیت بودجه چهارماهه سال ۱۴۰۰ ارائه کرده است، گفت: درآمد‌های مالیاتی در کشور ۸۰ درصد و سایر درآمد‌ها ۶۵ درصد محقق شده، فروش نفت کمتر از ۹.۵ درصد و فروش اموال ۲ و ۳ دهم درصد و فروش طرح‌ها ۳ دهم درصد محقق شده است، همچنین فروش اوراق مالی اسلامی ۱۴۴ درصد، صندوق توسعه ملی ۵۱ درصد، سهام شرکت‌های دولتی ۲ دهم درصد و برداشت از خزانه ۶۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است، تقریبا در چهار ماهه امسال ۱۳۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را با بدهی یا اوراق پوشش دادیم.

او افزود: اصفهان مشکلات سخت افزاری دارد، اما مهمترین مشکل اصفهان نرم افزاری است، امید جوانان به آینده این شهر و تمدنی که در آن قرار دارند نیاز به فرهنگ سازی و رویاسازی برای امیدوار کردن آن‌ها به آینده دارد، در تعیین استراتژی برای شهر و کشور دانستن وضعیت موجود اهمیت زیادی دارد، بخش اعظمی از اوراق منتشر شده را بانک‌ها می‌خرند و منابع خود را صرف پوشش کسری دولت می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اینکه با این وضعیت دولت و شهرداری بتوانیم گامی برداریم سخت است، اما بن بست نداریم و نیاز به تغییر پارادایم داریم، پارادایم قبلی در اداره کشور و شهر ما را به اینجا رسانده است، اما باید در مورد تغییر پارادایم‌ها فکر کنیم و راهکار دهیم، چون دوره قبلی هم این حرف‌ها زده  شد، اما حرف‌ها باید عملیاتی شود.

او بیان کرد: موضوع آب اصفهان پیچیده شده و جوانب مختلفی دارد، در یکسال گذشته تقسیم کاری انجام دادیم و گفتیم عَلم باید دست دو نماینده استان باشد و بقیه حمایت کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دو عَلَم دار گرفتاری‌های فراوانی داشتند، در ماه‌های اخیر و با استقرار دولت جدید، قرار شد روی موضوع آب فکر کنیم و به یک فهرست اقدام برسیم، قانون و مقررات و مصوبات به اندازه کافی داریم، اما برنامه عملیاتی می‌خواهیم که شاخصه‌های مختلفی دارد.

طغیانی اذعان کرد: شفافیت مهم‌ترین موضوع در حوضه زاینده رود است در حال حاضر همه از زاینده رود استفاده می‌کنند و همه ناراضی هستند، این موضوع اوج بی هنری مدیریت منابع آبی کشور در سال‌های گذشته را نشان می‌دهد که از بالادست تا پایین دست همه ناراضی هستند.

او تصریح کرد: کل مساحت فضای سبز اصفهان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است، این در حالی است که در بالادست چندین هزار هکتار توسعه باغ ها را داریم به همین دلیل بر شفافیت در حوضه زاینده رود تاکید می‌کنیم، همچنین تثبیت مالکیت بهره برداری، ایجاد بازار حقوق آب، توزیع عادلانه و تأمین آب از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شناسایی چشمه‌های آلایندگی در قطب‌های صنعتی اصفهان، مورد توجه است، آلودگی هوای اصفهان باید در اولویت قرار گیرد، در حالی که متاسفانه بودجه آلودگی اصفهان امسال صفر است. در این زمینه توافقی صورت گرفته که نیمی از همه هزینه‌های سامانه رصد و پالایش آلودگی هوای اصفهان را شرکت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت کند تا چشمه آلاینده را در هر لحظه شبانه روز نشان دهد و در لحظه با آن برخورد شود.

او ادامه داد: وضعیت میراث اصفهان به اهمیت ویژه نیاز دارد، اولویت‌های ما توسعه گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان‌ها است، با مهاجرت موافق نیستیم، اما با مهاجرت نخبگان موافقیم، مهاجرت عده‌ای زیاد از کارگران به نفع اصفهان نخواهد بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.