تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت در محور‌های مازندران به ۱۳۶ دستگاه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات تردد سرعت در محور‌های مازندران تا پایان امسال به۱۳۶ دستگاه خواهد رسید.

او افزود: ۷۵ سامانه ثبت تخلف سرعت هم اکنون در محور‌های مواصلاتی استان نصب و به بهره برداری رسیده که با داشتن کد پلیس نسبت به اعمال جریمه بر وسایل نقلیه خاطی اقدام می‌کنند.

نجفی با بیان اینکه ۳۴ سامانه جدید نیز آماده بهره برداری بوده که با اخذ کد پلیس تعداد سامانه‌های فعال به ۱۰۹ دستگاه خواهد رسید، گفت: ۲۷ دستگاه نیز در دستور کار این اداره کل جهت نصب در محور سوادکوه و کندوان قرار دارد.

او افزود: مطالعات ترافیکی و بررسی تصادفات در استان نشان داده یکی از اصلی‌ترین علل تصادفات فوتی و جرحی درمازندران سرعت بالا و غیر مجاز وسائل نقلیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این سامانه‌ها قابلیت تشخیص انواع تخلفات از جمله سرعت لحظه‌ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیر مجاز متوسط در طول مسیر‌ها بین دو سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار