بنا بر دستور وزیر اقتصاد، تمامی بانک‌ها و سازمان‌های دولتی ملزم به منتشر کردن صورت‌های مالی خود شدند که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سمت بانک ملی، این بانک بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بنا بر دستور سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جهت الزام منشر شدن صورت‌های مالی بانک‌ها و سازمان‌های دولتی، دیروز (۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰) بانک ملی به طور رسمی صورت‌های مالی خود را منتشر کرد.

براساس آمار‌های ثبت شده در این صورت مالی مبلغ کل بدهی‌های بانک ملی در سال ۹۸، ۴۲۴ هزار میلیارد تومان بوده که این مقدار در سا ل ۹۹ به ۵۸۹ میلیارد تومان رسیده این در حالی است که ۳۲۶ هزار میلیارد تومان از مقدار کل بدهی در سال ۹۹ مربوط به حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه گذاری و ۸۱ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بدهی بانک ملی به بانک‌ها و موسسات اعتباری است. در صورتی که بررسی‌ها خبر از افزایش چشمگیر این مقادیر نسبت به سال ۹۸ می‌دهد.

صورت مالی بانک ملی


بیشتر بخوانید

صورت مالی بانک ملی منتشر شد


با توجه به صورت مالی منتشر شده بانک ملی برای دومین سال پی در پی با توجه به زیان انباشته ثبت شده زیان ده بوده است.

صورت مالی بانک ملی

زیان انباشته این بانک در سال ۹۸، ۵۹ هزار میلیارد تومان محاسبه شده و این مقدار با افزایش بیش از ۷ هزار میلیاردی به بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار