سعادتی گفت:ما طرح‌های مختلفی برای مسقف کردن بازارچه آهنگران ارائه کردیم، اما میراث فرهنگی هیچ اراده‌ای برای حل مشکل ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش عظیمی از شهر تهران را بافت فرسوده در برگرفته که جدای از مناطق مسکونی ،وضعیت بخش تجاری آن به خصوص بازار تهران اسفناک است و  نیاز به یک بازنگری و مرمت اساسی دارد تا کوچک ترین زلزله تهدیدی برای اهالی این بازارچه محسوب نشود.

بازار تهران قلب تپنده اقتصادی پایتخت محسوب می‌شود و چرخ زندگی صدها نفر در این بازارچه می‌چرخد و اگر تهران دچار زمین لرزه  جدی شود،بازار تهران فرو ریخته و تا سالیان سال ضربه اقتصادی آن زندگی صدها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

با گذشت زمان،بافت فرسوده بازار تهران فرسوده تر شده و احتمال ریزش سقف آن هر روز بیشتر از قبل می شد و باعث نگرانی بود، بعد از مدت زمانی طولانی پشت گوش انداختن مسئولان و اختلافاتی که وجود داشت بلاخره سقف بازارچه مرمت شد؛ اما جدا از بحث مرمت،بحث مسقف شدن بازارچه آهنگران هم وجود دارد که کسبه و اهالی بازار خواستار این امر هستند تا از بسیاری از حوادث جلوگیری شود اما سازمان میراث فرهنگی در تایید طرح های ارائه شده تاکنون همکاری نکرده است.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قطعا نمی‌توان گفت که ساختمان‌های نوساز پس از زلزله آسیب نمی‌بینند؛ اما با اطمینان می‌توانیم بگوییم سقف بازارچه به صورت استاندارد مرمت شده است.

وی افزود: برای بخشی از بازارچه آهنگران که سقف ندارد طرح‌های بسیاری از طرف شهرداری ارائه شده، اما میراث فرهنگی تایید و همکاری نکرده است؛ کسبه علاقه‌مند هستند که تمام بازارچه به دلایل مختلفی از قبیل نور، بارندگی، رطوبت و دزدی مسقف شود تا از حوادث اتفاقی جلوگیری شود اما میراث فرهنگی با این امر موافقت نکرده است و این سازمان  هیچ اراده‌ای برای حل مشکل ندارد.

سعادتی با بیان اینکه بخشی از سقف بازارچه را که نیاز به مرمت داشت را با مصالح استاندارد مرمت کرده‌ایم گفت: میراث فرهنگی می‌گوید برای مسقف کردن بازارچه آهنگران از سازه‌های سبک مانند پارچه و چادر استفاده کنیم که این  موارد تایید بازار و کسبه نیستند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با تاکید بر مناسب نبودن چادر و پارچه برای مسقف کردن بازارچه گفت: بازار تهران در طول تاریخ تحولاتی را پشت سر گذاشته و نظر شهرداری با نظر کسبه همسو است ولی به هرحال میراث فرهنگی با ما هم نظر نیست و نسبت به این موضوع همکاری ندارد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار