قانونگذار مسلمان آمریکایی با تاکید بر اینکه عذرخواهی برای اشتباه مرگبار در حمله هوایی به کابل کافی نیست، گفت: هر کسی که در این حملات دخیل بوده است باید مسئولیت آن را بر عهده گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، ایلهان عمر، نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا نسبت به اعتراف ارتش این کشور درباره اشتباه در حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین به کابل در ماه اوت و کشتار ۱۰ غیرنظامی و عذرخواهی در این زمینه، واکنش نشان داد و گفت: باید درباره این حمله و برنامه پهپادی آمریکا تحقیقات بین المللی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید غرامت این حادثه را بپردازد، گفت: در ۲۰ سال گذشته هزاران نفر در جریان عملیات‌های مخفیانه و غیر مسئولانه پهپادی آمریکا کشته شده‌اند.

ایلهان عمر در این راستا ادامه داد: هر کسی که در این حملات دخیل بوده است باید مسئولیت آن را بر عهده گیرد، عذرخواهی کافی نیست.

نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا با بیان اینکه ما مدیون خانواده‌های قربانیان هستیم، گفت: باید این جنایات را بپذیریم.

روز گذشته، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حمله ۲۹ اوت کابل که گفته شده است در آن عناصر تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته بودند، اعتراف کرد و گفت:  از این که در حمله ۲۹ اوت در کابل غیرنظامیان کشته شدند، عذرخواهی می‌کنیم و مسئولیت آن را می‌پذیریم. ما اطلاعاتی در مورد حمله قریب الوقوع به فرودگاه کابل در ۲۹ اوت دریافت کرده بودیم.

فرمانده سنتکام همچنین به جزئیات روز حادثه پرداخت و گفت: ما آن روز یک خودروی مشکوک را مشاهده و مسیر آن را در کابل دنبال کردیم. اطلاعات و گزارشات موجود این موضوع را تایید کرد که خودروی مشکوک توسط یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش کنترل می شده است.

پیش از این ادعا شده بود که در این حمله چند عضو داعش در آن کشته شدند، ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شدند.

 فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)  در همان روز حمله گزارش داده بود که، نیرو‌های نظامی در دفاع از خود علیه یک خودرو در کابل حمله هوایی انجام داده اند و این اقدام سبب  از بین بردن تهدید قریب الوقوع داعش خراسان در فرودگاه کابل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کابل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار