فرماندار راسک گفت: بهورزان جامع ترین دانش آموختگان نظام سلامت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به روستاییان هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کدخدا فرماندار شهرستان راسک در مراسم تجلیل از از بهورزان برتر شهرستان راسک  ضمن گرامیداشت یاد ورسم شهدای جبهه سلامت از کوشش ها و جهاد ۲۰ ماهه و بلا وقفه مجاهدان عرصه ی مبارزه با کرونا قدردانی و سپاسگزاری کرد و اظهار داشت: بهورز جامع ترین دانش آموختگان نظام سلامت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به روستاییان هستند آنان تلاشگران پیشگام عرصه سلامت عمومی جامعه وعضو اصلی و محوری انسانی در ارتقاء شاخص های سلامت در خط مقدم این مأموریت هستند.

فرماندار شهرستان افزود: شرح وظایف اساسی متکثر و فراگیربهورز از جمعیت خردسال تا قشر کهنسال را در بر می گیردو مسئولیت آن۲٠وظیفه مهم نظارتی، بازرسی، اجرایی و عملیاتی را شامل می‌شود.

کودکان و مادران امروز زندگی و سلامت خود را بعد از لطف خدا مدیون زحمات و تلاشهای بهورزان هستند، فعالیت های مستمر و تدریجی بهورز در راستای مرگ زدایی و زندگی بخشی توأم با امید است و تفاوت عمده وضعیت امروز با گذشته سخت دیروز، کاهش چشمگیر مرگ و میرها، افزایشی ایمنی جامعه، افزایش دانایی و آگاهی گروه‌های متعدد هدف تحت تاثیر فعالیت‌ها و خدمات شبانه روزی بهورزان در زمینه های آموزشی، نظارت و مراقبت های پیشگیرانه ،رصد و گزارش دهی های منظم، واکسینه فردی و گروهی، سمپاشی ومبارزه با لارووامثال آن می باشد.

کدخدا خاطر نشان کرد :۳۷ سال گذشته کشور یکی از موثرترین و کارآمدترین سیستم های نظارتی وعملیاتی را در حوزه خدمات سلامت تجربه کرده که کاملاًمنطبق با معیارهای جهانی واستانداردهای روز طراحی و اجرا شده و نتیجه ملموس ومحسوس آن را در مقایسه آمارهای مربوط به مرگ ومیرمادران باردار و نوزادان می توان جستجو کرد،۱۴٠مورد در ۱٠٠هزارمادر باردار در ۵۰سال قبل به کمتر از انگشتان یک دست در ۱٠٠هزار کاهش یافته ومرگ ۲٠٠کودک در ۱٠٠٠نفر در مدت مشابه به همان نسبت تقلیل یافته است و پیام این تحول یعنی اینکه: شمع وجودی بهورز برای جوشش چشمه زندگی انسانی می سوزد.

فرماندار شهرستان گفت: خاکریز جبهه مبارزه با بیماری های حوزه مأموریت بهورزان همان روستاها هستند وبنابراین دهیاران نقش سپر دفاعی وبازدارندگی را برای تأمین سلامت جامعه شهری نیز در پشت جبهه بصورت غیر مستقیم ایفا می کند،در یک کلام نقش بهورز حیاتی و جایگاه بهورز اساسی است،این یک افتخار بزرگ الهی ویک رسالت عظیم انسانی است.

در ادامه کدخدا فرماندار و رئیس کارگروه سلامت شهرستان چند نکته توصیه ایی وپیشنهاد مهم خطاب به مسئولین بهداشت ودرمان شهرستان در رابطه با حقوق بهورزان به شرح ذیل بیان وبرپیگیری و انجام آن تأکید داشت:آموزش و بازآموزی مرتب و مکرر بهورزان طراحی ،برنامه ریزی و اجرا شود.
 تکریم و تجلیل شایسته و درخور از بهورزان برتر چه به صورت نمادین و معنوی و چه در قالب اعطای پاداش های مالی تعریف و پیش بینی شود.

از ظرفیت رسانه برای معرفی خدمات ارزشمند بهورزان نمونه به مردم بهره گیری شود.

 فرصت و زمینه های میدانی برای آماده سازی شرایط رشد و پیشرفت پلکانی بهورزان ایجاد شود.

شورای مشترک تبادل تجربه و نظر متشکل از جامعه بهورزان و دهیاران شهرستان تشکیل و به صورت فصلی برگزار و راهکارهای تقویت ارتباطات و تعاملات برای هم افزایی و افزایش راندمان در سطوح ماموریتی مورد و بررسی قرار گیرد(با هماهنگی و برنامه‌ریزی فرمانداری، بخشداری ها و شبکه بهداشت).

امکان حضور شرکت متناوب بهورزان برگزیده در کارگروه های موضوعی و تخصصی حوزه بهداشت و درمان ایجاد شود

در پایان مراسم از بهورزان برتر و نمونه شهرستان و همچنین مربیان آموزشی بهورزان با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار