خیابانی گفت: هم‌اینک در تامین و پشتیبانی واکسن کرونا مشکلی نداریم اما باید در ۲ حوزه افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون تلاش کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه رسانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی پررنگی را در حوزه این بیماری ایفا کنند اظهارداشت: با توجه به اینکه شیوع موج ششم کرونا در آینده متصور است باید اقدامات پیشگیرانه لازم را مدنظر قرار داده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان نیز برای پیشگیری از شیوع موج ششم، دستورالعمل اجرایی مناسب تدوین کنند.

وی افزود: در این راستا نباید فرصت‌ها را از دست دهیم چرا که اگر هر موضوعی به موقع و در جای درست حل شود از تبدیل آن به بحران ‌پیشگیری می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تشکیل منظم ستادهای شهرستانی مدیریت و مقابله با کرونا بیان کرد: فرمانداران ضمن نظارت و هماهنگی برای تشدید انجام واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی باید در حوزه مقابله با این ویروس سه شاخص آماری ابتلا، مرگ و میر و واکسیناسیون شهرستان مربوطه را در مقاطع روزانه، هفتگی، ماهانه و تجمعی تهیه و ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شود زیرساخت واکسیناسیون از هشت هزار نفر در روز به ۱۵ هزار نفر افزایش یابد گفت: براساس اعلام رییس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی زاهدان، واکسیناسیون افراد ۱۸ سال در استان‌ پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه آغاز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این نشست با بیان اینکه هم‌اینک ۲۳۱ نفر با علایم کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: تعداد بستری‌های مثبت کرونا ۶۸ نفر بوده که از این تعداد ۴۲ نفر مربوط به حوزه دانشگاه زاهدان، هشت نفر مربوط به حوزه دانشگاه زابل و ۱۸ نفر مربوط به حوزه دانشگاه ایرانشهر است.

دکتر محمد هاشمی شهری افزود: طی ۲۴ساعت گذشته ۷۷نفر به صورت سرپایی در استان مورد معاینه قرار گرفته و طی روز گذشته تعداد چهار نفر فوت شدند که تست کرونای ۲نفر آنان مثبت بوده است.

سردار شفاهی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات گروه‌های بسیجی و جهادی استان از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی و تولید و توزیع ماسک رایگان بین اقشار نیازمند استان خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.