معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینکه عبور از کم‌آبی به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی نیاز دارد گفت: مردم شهرستان به دلیل کمبود جدی منابع باید طی روز‌ها و هفته‌های آینده در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغهدر نشست ستاد بحران این شهرستان گفت: با توجه به کمبود نزولات جوی و بارش‌ها در سال جاری، منابع آب به ویژه در پشت سد علویان با کاهش روبرو شده و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف ممکن است مشکلات عدیده‌ای در تامین آب شرب ایجاد شود.

اوافزود: ایجاد راهکار‌های اساسی و تمهیدات موثر برای تامین منابع آب شرب در مواقع ضروری باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی از جمله امور آب و آب و فاضلاب قرار گیرد و در این شهرستان گام‌های عملیاتی در این زمینه در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

او اضافه کرد: برنامه‌ریزی مناسب بلندمدت برای شناسایی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز رعایت الگوی مصرف در بخش کشاورزی با به کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری مهم‌ترین راهکارهاست که باید مورد اهتمام دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد.

به گفته فرماندارمراغه توسعه شبکه آب شرب در مناطق روستایی نیز از جمله راهبرد‌هایی است که زمینه لازم برای مصرف بهینه آب شرب و بهداشتی را در این مناطق فراهم می‌کند.

موسوی افزود: شهروندان نیز باید در مصرف آب شرب بهداشتی در روز‌ها و ماه‌های آینده تا حد امکان صرفه‌جویی کنند نا شاهد کمبود آب نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب شرب ، کمبودآب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.