مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از افزایش تولید سیب پاییزه در باغ های بارور استان‌ به ویژه باغ های شهرستان سمیرم، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص برداشت محصول سیب پاییزه گفت: برداشت سیب پاییزه که از اواسط شهریورماه در باغ های بارور استان اصفهان آغاز شده تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد:پیش‌بینی می‌گردد میز برداشت سیب پاییزه استان امسال به حدود ۲۱۵۰۰۰ تن برسد که نسبت به سال گذشته کمی افزایش دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: سطح کل باغ های سیب استان ۲۰۲۰۲ هکتار است که از این مقدار ۱۸۰۰۰ هکتار به سیب‌های زرد و قرمز پاییزه (گلدن و رد) و بقیه به ارقام گلاب بهاره و پاییزه اختصاص دارد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از باغ های سیب استان اصفهان در شهرستان سمیرم هستند و در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون، نطنز و برخی شهرستان‌های دیگر نیز باغ های سیب در مساحت‌های کمتر وجود دارد.

رئیس‌زاده گفت: خشکسالی و کمبود آب در بخش عمده‌ای از باغ‌های سیب استان اصفهان عامل اصلی کاهش عملکرد در سال‌های گذشته و امسال بوده است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.