با وجود عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان در ماه گذشته، مارک میلی به امید ساخت پایگاه‌های بیشتر با سران ناتو دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فردا در یونان با سران ناتو دیدار خواهد کرد.

مارک میلی امیدوار است تا آمریکا بتواند با همکاری ناتو پایگاه‌های نظامی بیشتری ساخته و اطلاعات امنیتی بیشتری را با هم به اشتراک بگذارند. گفته می‌شود آمریکا به بهانه جلوگیری از شکل‌گیری مجدد گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان به دنبال امضای توافق‌های بیشتر با ناتو است.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد نشست با فرماندهان ارتش متحد ناتو محور‌های گوناگونی خواهد داشت، اما حتما مسیر پیش‌روی آمریکا و ناتو در پی عقب‌نشینی نیرو‌های متحد از خاک افغانستان و درنتیجه تسلط طالبان در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز، مارک میلی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و مقامات اطلاعاتی این کشور نسبت به احیای گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده در خاک افغانستان هشدار داده بودند. این افراد بیان کرده اند که احیای چنین گروه‌هایی می‌تواند در یک یا دو سال آینده خطری جدی برای آمریکا باشد.

ارتش آمریکا اعلام کرده است می‌تواند در افغانستان نظارت ضد تروریسم به کار گیرد و اگر لازم بود در آینده نزدیک به خاک افغانستان بازگردد. اما به طور واضح این را مشخص کردند که پرواز‌های نظارتی از پایگاه‌هایی که در کشور‌های حوزه خلیج فارس قرار دارند در بازه زمانی محدودی صورت خواهند پذیرفت.

طبق گفته‌های میلی این نشست برای این برگزار خواهد شد که «دیگر احتمالات» بررسی شود و در صورت لزوم «بازگردانده شوند».
وی گفت آمریکا با همراهی ناتو قابلیت‌ها و فرصت‌های همکاری بیشتر برای جلوگیری از بازگشت تروریسم به خاک افغانستان را بررسی خواهند کرد.

در اعتراض به این دیدار، مردم یونان در پایتخت این کشور پرچم آمریکا و ناتو را مقابل سفارت آمریکا در آتن به آتش کشیدند. ویدیو‌های به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در شبکه‌های اجتماعی همراه با تصاویری از افرادی که با بنر‌هایی در دست عضویت یونان در ناتو را محکوم می‌کنند، دست به دست می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار