در اعتراضاتی که امروز در شهر‌های ملبورن و سیدنی استرالیا صورت پذیرفت، بیش از ۲۰۰ معترض دستگیر و ۱۰ نیروی پلیس زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس در تظاهرات ضد قرنطینه امروز که در ملبورن استرالیا صورت پذیرفت ۲۳۵ نفر را دستگیر کرد.

طبق گزارش‌ها، معترضان علاوه بر روشن کردن منوّر، به سمت نیرو‌های پلیس بمب دودزا پرتاب کردند. در مقابل نیز پلیس تلاش کرد تا با استفاده از گاز اشک‌آور، معترضان را متفرق نماید.

با به خشونت کشیده شدن این تظاهرات ۱۰ تن از نیرو‌های پلیس آسیب دیده و در این میان، ۶ نیروی پلیس راهی بیمارستان شدند.

اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در استرالیا به خشونت کشیده شد/بیش از ۲۰۰ معترض بازداشت شدند+تصاویر

اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در استرالیا به خشونت کشیده شد/بیش از ۲۰۰ معترض بازداشت شدند+تصاویر

گفته می‌شود مردم شعار‌هایی علیه قرنطینه و همچنین علیه «دنیل اندروز»، فرماندار ایالت ویکتوریا سر دادند و خواستار استعفای او شدند.

علاوه بر ملبورن، تظاهراتی در سیدنی نیز برگزار شده که در آن ۲۰ نفر توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شدند.

در محدودیت‌های جدید کرونایی که توسط دولت استرالیا اعلام شده است، افراد برای خروج از منزل باید دلیل کاملا موجهی داشته باشند. محدودیت‌های مربوط به مسافرت بیشتر شده و برخی مشاغل خاص مثل کارگران ساختمانی ملزم به نشان دادن کارت واکسیناسیون به کارفرمای خود هستند.

روز جمعه، پلیس «نیو ساوت ولز» استرالیا هشدار داده بود در صورت شرکت در هرگونه تظاهرات افراد جریمه یا دستگیر خواهند شد.

گفتنی است روز گذشته هزار و ۸۵۷ مورد ابتلای جدید در استرالیا به ثبت رسید تا آمار کل مبتلایان کرونا در این کشور در حال حاضر را به عدد ۸۲ هزار و ۲۰۰ مورد برساند. همچنین، روز گذشته هزار و ۱۴۱ نفر در استرالیا قربانی ویروس کرونا شده اند.

میانگین مرگ‌ومیر روزانه ناشی از کرونا در هفته گذشته در این کشور به عدد ۱۲۳۷ رسیده و با توجه به روند صعودی آن، پیش‌بینی می‌شود این عدد در هفته های آینده بالاتر نیز برود.

تاکنون در سراسر جهان بیش از ۲۲۸ میلیون نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که در این میان ۴/۵ میلیون نفر جان باخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار