انتظارات رگولاتور ایرلندی درباره حریم خصوصی عینک فیسبوک

مقامات ایرلند اعلام کردند فیسبوک برای بهبود عملکرد حریم خصوصی عینک هوشمندش در این کشور باید با آن ها همکاری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ تنظیم کننده حریم خصوصی داده‌های ایرلند روز جمعه اعلام کرد، از فیسبوک خواسته، تا  چراغ نشانگر LED که در عینک‌های هوشمند جدید این شرکت استفاده شده را برای اطلاع مردم به رگولاتور این کشور نشان دهد.مدیر حریم خصوصی داده‌های ایرلند (DPC) گفت که تنظیم کننده اصلی فیسبوک تحت قوانین سختگیرانه حریم خصوصی اتحادیه اروپا قرار دارد، زیرا مقر اروپایی این شرکت در دوبلین مستقر است.

براساس گزارش‌ها، عینک‌های هوشمند فیسبوک، با مشارکت Ray-Ban  طراحی شده است. این عینک به کاربران اجازه می‌دهد تا به موسیقی گوش دهند، تماس بگیرند  و با استفاده از یک برنامه همراه تصاویر یا ویدئوهای کوتاه خود را در  این پیامرسان به  اشتراک بگذارند.

نگرانی کشورهای مختلف در رابطه با عملکرد عینک جدید فیسبوک

مدیر داده‌های حریم خصوصی ایرلند اخیرا اظهار کرد: "در حالی که  بسیاری از دستگاه‌ها از جمله تلفن‌های هوشمند می‌توانند تصاویر و ویدئوی افراد ثالث را ضبط کنند، اما عموماً اینطور است که دوربین یا تلفن به عنوان دستگاهی که ضبط در آن اتفاق می‌افتد قابل مشاهده است اما در این عینک هوشمند نشانگر ریزی تعبیه شده که هنگام ضبط تصاویر روشن شده و پس از آن برای تنظیم به DPC متصل می‌شود." این شرکت قرار است چراغ تعبیه شده در عینک را برای عملکرد بهتر ضبط  آزمایش کند.

 عینک فیسبوک

علاوه بر این مدیر داده‌های خصوصی ایتالیا نیز نگرانی‌هایی در این خصوص دارد. به همین علت  از فیسبوک در ۱۰ سپتامبر درخواست توضیحات کرده بود تا این شرکت عینک‌های هوشمند را برای رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی ارزیابی کند. همچنین این رگولاتور اعلام کرد که می‌خواهد فیسبوک یک کمپین اطلاعاتی برای هشدار به مردم در مورد چگونگی ضبط تصاویر این افراد با وضوح کمتر ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.