رئیس سازمان اورژانس یزد گفت: اورژانس یزد در ۵۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد دهقان رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: اورژانس یزد در ۵۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای خدمات ارائه می‌دهد همچنین این اورژانس دارای پایگاه اورژانس هوایی و امکانات به روز است.

او افزود: در دو سال قبل اورژانس یزد کار‌های مثبتی انجام داده که توانسته نمره خوبی در استاندارد و اورژانس کسب کند.

دهقان گفت: اورژانس یزد در حوزه اورژانس هوایی با بیش از ۱۷۰ پرواز در مناطقی که امکان عبور وجود ندارد همچنین در کویر، جاده‌های کوهستانی، ترافیک زیاد و مکان‌هایی که بیمار نیاز به ارجاع سریع به مراکز تخصصی دارد فعالیت دارد.

او بیان کرد: اورژانس استان یزد در مورد تجهیزات پزشکی است و همکاری با بیمارستان‌ها در کد‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ کمک به بیماران سکته‌های قلبی و مغزی که زمان طلایی است خدمات خوبی ارائه داده است.

دهقان گفت: اورژانس یزد سبب شد که در شهرستان‌های اشکذر، تفت، بافق، بهاباد و مهریز خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به صورت متمرکز ارائه شود و اورژانس بتواند راحت و جامع به امدادخواه خدمت کند.

او تصریح کرد: امکان ارائه خدمات اورژانس به افراد کم شنوا و ناشنوا با همکاری بهزیستی استان یزد فراهم شده است.

دهقان بیان کرد: بحث مکان یابی تماس‌های مردم که یکی از شاخص‌های مهم در ماموریت‌های اورژانس است با همکاری مخابرات یزد انجام شد.

او افزود: در مکان یابی با تلفن‌های ثابت مکان و لوکیشن روی مانیتور ۱۱۵ ثبت می‌شود و همکاران راحت به محل فوریت می‌رسند که امیدواریم برای تلفن‌های همراه نیز این کار انجام شود.

دهقان عنوان کرد: اورژانس یزد در خصوص تجهیزات و آموزش‌های تخصصی به نیرو‌های فوریت‌های پزشکی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است.

او گفت: افرادی که برای سرگرمی با اورژانس۱۱۵ تماس تلفنی می‌گیرند که مانع ارتباط واقعی امدادخواهان می‌شوند، اما نسبت به سال‌های قبل این مزاحمت‌ها کمتر شده است.

دهقان گفت: حوادث ترافیکی بیشترین امدادخواهی را دارد و افراد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند که شاهد حوادث تلخ برای خانواده‌ها نباشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.