به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا ابراهیم پوریان معاون آموزشی دانشگاه آزاد استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اولین دانشگاهی در ایران بود که پس از شیوع کرونا آموزش هایش را تعطیل نکرد، گفت : اواخر سال ۱۳۹۸ با شیوع بیماری کرونا همه فعالیتهای حضوری در دانشگاهها تعطیل شد، اما دانشگاه آزاد اولین دانشگاهی بود که بلافاصله پس از تعطیلی آموزش هایش را به شکل مجازی از سر گرفت.
او گفت : با راه اندازی سامانه "وادانا" در دانشگاه آزاد آموزشهای مجازی برای دانشجویان این دانشگاه آغاز شد، هرچند که در ابتدا باتوجه به جدید بودن این نوع از آموزشها با چالشهایی هم مواجه بودیم.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: تا اساتید و دانشجویان به این نوع از آموزشها عادت کردند، کمی طول کشید، اما درحال حاضر با رفع بسیاری از مشکلات سامانه شرایط بسیار بهتر شده است.
او یکی از مهمترین مشکلات موجود پیش روی این نوع از آموزشها را پوشش ضعیف اینترنت دانست و افزود: هرچند در دانشگاه آزاد برای تقویت سرورهای سامانه آموزشی و افزایش پهنای باند اقدامات خوبی صورت گرفته، اما هنوز در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه صرفه جویی در وقت و هزینه را از مزیتهای مهم این نوع از آموزشها خواند و ادامه داد: در این شرایط دانشجویان میتوانند بدون مراجعه حضوری در هر مکانی و با هر ابزاری مانند کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن هوشمند در کلاسهای درس حضور داشته باشند.
او گفت: درصورتی هم که دانشجو به هر دلیلی امکان حضور در کلاس را نداشته باشد، میتواند فایل ضبط شده کلاس را که روی سامانه قرار گرفته، دانلود کند.
ابراهیم پوریان با بیان اینکه تاکنون پنج ترم در دانشگاه آزاد کرمانشاه آموزش مجازی اجرا شده و برای مهر امسال هم احتمالا ادامه مییابد، گفت: در هر ترم تلاش کرده ایم تا با بروزرسانی ورژنهای جدید برای سامانه نواقص و ایرادات آن رابرطرف کنیم، بگونهای که استاد و دانشجو مجبور به استفاده از شبکههای مجازی دیگر مانند واتساپ و تلگرام برای آموزش نباشند.
او افزود: تاکنون بیش از ۸۵ درصد از کلاسهای دانشگاه آزاد کرمانشاه را در بستر آموزش مجازی برگزار کرده ایم و طبق اعلامی که اساتید داشته اند بصورت میانگین ۵۰ تا ۶۰ درصد از دانشجویان نیز در کلاسها حضور داشته اند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه در خصوص گلایه برخی دانشجویان از کیفیت پایین آموزش برخی دروس در آموزش مجازی گفت: آموزشهای مجازی برای برخی دروس عمومی مجازی که در آن مباحثه وجود دارد مناسب است، اما برای رشتههای علوم پایه آموزش حضوری تاثیر بیشتری در یادگیری دانشجو دارد.
او افزود: برخی از دانشجویان هم گلایه دارند که برخی اساتید تنها از روی رفع تکلیف در کلاس حاضر میشوند و تدریس میکنند که برای شروع آموزشها شاید چنین مسئلهای بود، اما اکنون با گذشت پنج ترم دیگر این مساله را نداریم، چرا که کلاس هایشان رصد میشود .
انتهای پیام/د