آبرسانی به روستای رضوان بندرعباس تا شش ماه آینده

عملیات اجرایی خط انتقال آب از آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی به روستای رضوان از توابع بخش فین بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: خط انتقال آب از آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی به روستای رضوان از توابع بخش فین بندرعباس به قطر۳۰۰ میلیمتر و طول هفت کیلومتر از ایستگاه پمپاژ شماره سه خط آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس منشعب می‌شود.

به گفته همتی، اعتبار اولیه این طرح بیش از ۱۵ میلیارد تومان است که به مدت شش ماه، آب به مخزن اصلی روستای رضوان و روستا‌های اطراف وصل و مردم این منطقه از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در بخش دوم این طرح، آبرسانی از آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس به شهر فین و روستا‌های در مسیر این شهر نیز تعریف شده است و علاوه بر آن، به زودی آبرسانی از این خط انتقال به شهر حاجی‌آباد نیز صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۵ میلیون مترمکعب شیرین سازی آب از طریق آب شیرین‌کن‌ها در سراسر هرمزگان انجام می‌شود که این اقدام باعث کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و کمک به تقویت منابع آب زیرزمینی در هرمزگان شده است.

همتی گفت: اکنون ۲۱ طرح مهم آبرسانی با بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار در استان هرمزگان در حال اجراست.

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم برضرورت آبرسانی به روستای رضوان و دیگر روستا‌های بخش فین تاکید کرد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز شیرین سازی آب دریا را از راهکار‌های اساسی برای تامین آب شرب دانست و گفت: بر این موضوع در برنامه ششم توسعه تاکید شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار