معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری مازندران گفت: کارشناسان رسمی دادگستری نقش موثری در صدور آراء قضایی دقیق دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید ناصر احمدی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری مازندران در مراسم تحلیف کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی قوه قضائیه، کارشناسان را فرهیختگان جامعه قلمداد کرد و گفت: کارشناسان رسمی دادگستری نقش موثری در صدور آراء قضایی دقیق داشته و کمک شایانی به احقاق حق و گسترش عدالت قضایی خواهند داشت.

او دارا بودن تعهد در کنار تخصص را بسیار ضروری برشمرد و افزود: شروع فعالیت در هر عرصه‌ای در شکل گیری شخصیت حرفه‌ای فرد تأثیرگذار بوده و لازم است کارشناسان رسمی؛ نظم و انضباط شغلی، رعایت موازین قانونی و شرعی و بکارگیری دانش تجربی و تخصصی را در آغاز فعالیت خود با حساسیت بیشتری دنبال تا شالوده و اساس فعالیت حرفه‌ای آنان شکل بگیرد.

احمدی بر آموزش مداوم و مستمر کارشناسان تأکید کرد و گفت: آموزش جزء لاینفک فعالیت تخصصی و حرفه‌ای است، بنابراین مرکز کارشناسان باید ضمن نظارت دقیق بر عملکرد کارشناسان آموزش شغلی و عمومی ایشان را با اهتمام بیشتری دنبال کند.

او با بیان اینکه کارشناسان باید اجرای دقیق قانون کارشناسان را در دستور کار خود داشته باشند افزود: ضروری است کارشناسان دستورات قضایی را بادقت و برابر قوانین جاری در مهلت تعیین شده و در چارچوب موارد ارجاعی اجرا و ارائه کنند.

معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری مازندران انجام کارشناسی در زمان تعیین شده قضایی را موثرترین راه جلوگیری از اطاله دادرسی دانست و گفت: کارشناسان بعنوان متخصصین امر در پرونده‌های پیچیده قضایی نقش موثری در رسیدگی بموقع و صدور آرا در کوتاهترین زمان ممکن راخواهند داشت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار