سرپرست پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان از آموزش دامداران و عشایر حاشیه جاد‌ه های استان به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار و ارتقای ایمنی تردد خبر داد.

سرهنگ مهدی خمر سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : آموزش فرهنگ ترافیکی دامداران و عشایر کوچ رو از دیگر اولویت‌های کاری پلیس راه شمال استان در ارتقای ایمنی تردد آنان و سایر کاربران راه‌ها است و این قشر شریف و زحمت کش لازم است از مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی خود در زمینه جابجایی و حرکت دادن احشام در حاشیه و روی جاده‌ها مطلع باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه شمال استان در این طرح آموزشی با حضور در محل اسکان عشایر کوچ رو در خصوص نکات ایمنی حین تردد احشام، اسکان و برپایی چادر و محل نگهداری دام‌ها و در مواظبت از کودکان خود آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند.

این مقام انتظامی افزود: در این برنامه‌ها به دامداران و عشایر آموزش داده می‌شود که برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی در هنگام عبور دام از ورود ناگهانی احشام خود به سطح جاده‌ها جلوگیری و حتی الامکان از چراندن آن‌ها در کناره و عرض راه خودداری کنند، همچنین در صورت نیاز به عبور از عرض و طول جاده‌ها حتماً با علامت دادن به رانندگان عبوری آنان را از وجود خود مطلع و در شب‌ها نیز از چراغ فانوس یا راکت شبرنگ برای این کار استفاده کنند.

سرهنگ خمر در ادامه با اشاره به روند روز افزون استفاده عشایر از وسایل نقلیه‌ای مانند انواع وانت بار باری و تراکتور گفت: کارشناسان پلیس راه مقررات مربوط به استفاده از این نوع وسایل نقلیه و یدک کشی با آن‌ها را در محور‌های مواصلاتی آموزش می‌دهند تا انشاء الله با گسترده شدن دایره آموزش‌ها به این قشر، شاهد ارتقای ایمنی ترافیکی آنان باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.