مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت: نتایج بازرسی‌ها در استان نشان می‌دهد، ۷۷ درصد مراجعان به اماکن عمومی ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان در یک هفته گذشته، ۷۷ درصد متصدیان و مراجعه کنندگان به این مراکز از ماسک استفاده می‌کنند.

او افزود: بر این اساس کمترین میزان استفاده از ماسک در مراکز ورزشی با ۴۷ درصد، پایانه مسافربری درون شهری با ۵۰ درصد، تالار‌های پذیرایی با ۶۳ درصد و مهدکودک‌ها ۶۹ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان میانگین رعایت بهداشت فردی را نیز ۸۳ درصد عنوان کرد و افزود: تالار‌های پذیرایی با ۶۳ درصد، جایگاه‌های سوخت و داروخانه‌ها با ۷۴ درصد و مهدکودک‌ها با ۷۵ درصد کمترین توجه را به بهداشت فردی داشتند.

رفعتی در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری نیز گفت: میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی ۷۱ درصد است که رعایت این مولفه طی یک هفته گذشته به طور نامحسوسی رو به افزایش بوده است.

او افزود: میزان رعایت این مولفه در پایانه مسافربری درون شهری ۵۰، مهدکودک‌ها ۵۶ و اماکن ورزشی ۵۸ درصد است همچنین در هتل و مراکز اقامتی، تالار‌های پذیرایی، سوپرمارکت ها، رستوران ها، داروخانه، مطب و مراکز شماره گذاری، پلیس + ۱۰، بانک ها، آرامستان و پاساژ‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نوسان دارد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: طی یک هفته چهار هزار و ۴۶۷ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان انجام شد که ۶۱۱ واحد به مرجع قضایی معرفی و ۳۱ واحد نیز پلمب شدند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.