نگاهی به زندگی ورزشی مرحوم بهمن گلبارنژاد

مرحوم بهمن گلبارنژاد در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دچار سانحه شد و درگذشت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کمیته ملی المپیک، زنده یاد بهمن گلبارنژاد از ملی پوشان با اخلاق ورزش جانبازان و معلولین بود که سال‌های متمادی در رشته وزنه برداری و دوچرخه سواری فعالیت داشت و برای کشورمان افتخار آفرینی کرد.

او  چهاردهم خرداد سال ۱۳۴۷ در آبادان متولد شد و در آغاز جنگ تحمیلی میان ایران و عراق، به همراه خانواده به شیراز نقل مکان کرد. گلبارنژاد در سنین نوجوانی و همزمان با سال‌های واپسین جنگ به جبهه رفت و تنها چند ماه پیش از پایان جنگ بر اثر انفجار مین پای چپ خود را از ناحیه زانو از دست داد.

گلبارنژاد سه سال پس از مجروحیت و نقص عضو به ورزش حرفه‌ای روی آورد و ابتدا به کُشتی و سپس به وزنه‌برداری پرداخت. او کمی بعد عضو تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولین ایران شد و در ۱۵ سالی که در این رشته فعالیت داشت توانست افتخارات زیادی برای ایران به ارمغان آورد.

او وزنه‌برداری را به دلیل آسیب‌دیدگی کتفِ خود کنار گذاشت، اما همچنان به ورزش حرفه‌ای ادامه داد و در سال ۱۳۸۵ دوچرخه سواری را به عنوان رشتهٔ جدید خود انتخاب کرد. گلبارنژاد در مسابقات آسیایی فسپیک ۲۰۰۶ مدال نقره، در بازی‌های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ مدال برنز و در مسابقات پاراآسیایی مالزی ۲۰۱۲ مدال طلا گرفت و برای اولین بار توانست به بازی‌های پارالمپیک راه یافته و تنها نماینده ایران در بازی‌های پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ باشد.

بهمن گلبارنژاد که به عنوان تنها نماینده ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ در رشته دوچرخه سواری حضور داشت، هنگام مسابقه دچار سانحه شد و در بیست و هفتم شهریور ماه ۱۳۹۵ درگذشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار