نمایشگاه اربعین برای میزبانی از جاماندگان اربعین تا ۶ مهرماه در حرم حضرت معصومه (س) برپا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام انصاری،مسئول واحد همایش‌ها و نمایشگاه‌های حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر در ایام اربعین اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین و با هدف معرفی این فرهنگ اصیل اسلامی نمایشگاه اربعین در صحن جواد الائمه (ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شده است.

او افزود: این نمایشگاه از سه بخش عکس‌های اربعین در سه موضوع پیاده‌روی اربعین، پذیرایی در اربعین و حضور کودکان در اربعین، بخش اینفوگرافی با موضوع‌های پیشینه اربعین، چرایی زیارت اربعین و سیره علما در پیاده‌روی اربعین و بخش زیارت سیدالشهدا (ع) در اربعین با قرار دادن ماکت ضریح امام حسین (ع) در این نمایشگاه تشکیل شده است.

مسئول واحد همایش‌ها و نمایشگاه‌های حرم مطهر بانوی کرامت گفت: به منظور استفاده همه اعضای خانواده از این نمایشگاه غرفه کودک و نوجوان نیز در نمایشگاه اربعین از فردا شنبه ۲۷ شهریورماه راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به حضور زائران غیر ایرانی، غرفه بین الملل نیز با هدف معرفی فرهنگ زیارت اربعین در ۱۵ کشور مختلف و نشان دادن گستردگی جغرافیای اربعین حسینی در قالب نمایش تصاویر و اینفوگرافی در این نمایشگاه ایجاد شده است.

انصاری افزود: همچنین در این نمایشگاه محلی برای اقامه نماز جماعت و برپایی روضه سید الشهدا (ع) فضایی در نظر گرفته شده است که در این فضای معنوی ایجاد شده، حال و هوای زیارت اربعین حاکم شود.

او گفت: این نمایشگاه از سه شنبه ۲۳ شهریور ماه هم زمان با سالروز شهادت امام حسن (ع) آغاز به کار کرده است و تا ۶ مهر که یک روز بعد از اربعین حسینی است، ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند و در روز‌های تعطیل رسمی نیز این نمایشگاه در شیفت صبح هم فعال خواهد بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار