رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۱ دز واکسن کرونا در استان اردبیل به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا به این دانشگاه اختصاص یافته که استان اردبیل طی امروز و فردا شنبه در مراکز واکسیناسیون استان توزیع و تزریق خواهد شد.

او افزود: تاکنون ۴۳۰ هزار و ۹۹۱ دز اول واکسن کرونا و ۱۹۸ هزار و ۵۴۰ دز دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند بهتر است یک ماه بعد از بهبودی، واکسینه شوند و کسانی که تماس با فرد مبتلا به کرونا داشتند دو هفته صبر کنند اگر علامتی نداشتند می‌توانند واکسن دریافت کنند.

حبیب زاده گفت: کسانی که دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی، دارو‌های پیوندی و شیمی درمانی دریافت می‌کنند حتما قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند. بقیه افراد می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

او افزود: حساسیت به پنی سیلین و تخم مرغ، منعی برای تزریق واکسن کرونا ندارد. همچنین استفاده از آسپیرین یا وارفارین قبل از تزریق واکسن جهت پیشگیری از آمبولی، یک مطلب کذب بوده و نادرست است. البته افرادی که سابقه مصرف این دارو‌ها را دارند حتما دارو‌های خود را ادامه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: برنامه کلی کشور در خصوص واکسیناسیون، ارائه خدمات هوشمند و صدور کارت هوشمند برای افراد واکسینه شده است. کسانی که واکسینه نشوند از برخی خدمات عمومی در سطح جامعه محروم خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.