معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب گفت : ۹۰۰ میلیون تومان به اجرای راه دسترسی عشایری منطقه "کلاوه" از توابع بخش قلعه شاهین در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نادر نورایی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب گفت : پروژه کلاوه از محل منابع اعتباری قانون استفاده متوازن و ارزش افزوده شهرستان تامین اعتبار شده که عملیات اجرایی آن بین دستگاه اجرایی و اداره عشایری و پیمانکار منعقد شده است.

او گفت : عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و هم اکنون در مرحله عملیات غلطک‌زنی و آب پاشی است و جهت اجرای ادامه این مسیر در مراحل بعدی تامین اعتبار می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب افزود: با احداث این راه عشایری ۲۰۰ خانوار از خدمات راه مناسب در محدوده منطقه کلاوه قلعه شاهین از توابع این شهرستان برخوردار می‌شوند.

نورایی ادامه داد: عشایر قشری زحمتکش و مولد هستند که نقشی مهم در تولید و تامین محصولات لبنی و فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی دارند و برای خدمات رسانی به خانوار‌های عشایری ترمیم، احداث، بهسازی و بازسازی راه‌های شهرستان اهمیت زیادی دارد.

طرح های ورزشی در روستا‌های شهرستان سرپل ذهاب اجرایی می شود

عملیات اجرایی پنج طرح ورزشی در روستا‌های شهرستان سرپل ذهاب آغاز شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح‌ها شامل پنج زمین چمن ورزشی و یک گود زوران به عنوان سلاح اصیل کردی است که کلنگ زنی شده و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهریار حیدری افزود: مشکلات حوزه ورزش به علت نبود توجه به زیرساخت ورزش است که در این راستا کلنگ زنی پنج نقطه ورزشی با نگاه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان و رویکرد تقویت زیرساخت‌ها امروز انجام شد و این‌پروژه‌ها با اعتباری بیش از هفت میلیارد تومان از منابع ملی و استانی اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ۲شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین نیز در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی طرح‌های ورزشی به منظور تقویت زیرساخت‌ها خواهیم بود.

آغاز برداشت تخمه سنقری از مزارع آفتابگردان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقرو کلیایی گفت: برداشت تخمه سنقری از مزارع آفتابگردان این شهرستان آغاز شده است.

خسروی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان سنقر و کلیایی به کشت آفتابگردان اختصاص یافته است افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۶ هزار و‌۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

او گفت: واحد فرآوری صنعتی آفتابگردان با ظرفیت یکهزار تن در این شهرستان راه اندازی شده و ۵ هزار تن بصورت سنتی فرآوری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر افزود: امسال ۲۰۰ هکتار به سطح اراضی زیر کشت آفتابگردان اضافه شده است.

او گفت: تخمه سنقر در سراسر کشور طرفدار دارد و طعم بی نظیرش موجب شهرت آن شده است.

او افزود: کار برداشت این محصول تا یک ماه دیگر ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.