منابع خبری از اعمال تحریم‌های جدیدی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه افراد مرتبط با حزب الله لبنان و ایران خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه چندین فرد به بهانه ارتباط با حزب الله لبنان اعمال کرده است.

بنابر این گزارش، این تحریم‌ها افرادی مرتبط با نیرو‌های سپاه قدس ایران را نیز هدف قرار داده است. تحریم‌های کنونی بر ۱۳ نفر مرتبط با حزب الله و ایران اعمال شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اعضای یک شبکه مستقر در لبنان و کویت را که به تامین مالی حزب ‌الله لبنان کمک می‌کنند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شد: تحریم‌های امروز ارتباط حزب الله لبنان با شبکه جهانی تروریسم را هدف قرار می‌دهد و حمایت از حزب الله این گروه را قادر ساخته تا اقدامات تروریستی انجام دهد و نهاد‌های سیاسی لبنان را تحقیر کند!»

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای نام ۱۳ شخص حقیقی و ۸ شرکت را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده که در بین افراد تحریم شده نام ۷ شهروند ایرانی، ۲ شهروند چینی، ۲ شهروند کویتی و ۲ شهروند لبنانی دیده می‌شود. امید یزدان پرست، محمدعلی و سمانه دمیرچیلو، محمدرضا کاظمی، مصطفی پوریا، حسین اسدالله و مرتضی مینای هاشمی از شهروندان ایرانی تحریم شده هستند.

از میان شرکت‌های تحریم ‌شده ۷ شرکت در هنگ‌کنگ و یک شرکت در امارات مستقر هستند.

این تحریم‌ها در شرایطی اعمال می‌شود که حزب الله لبنان با واردات سوخت از ایران تحریم های ظالمانه آمریکا را درهم شکسته است.

بر اساس تحلیل‌های کارشناسان، خرید سوخت از ایران از سوی حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور را بشکند؛ اول ایران که توانست علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا سوخت خود را بفروشد، دوم سوریه که در محاصره‌ای منطقه‌ای قرار گرفته بود، ولی سوخت از خاک سوریه به لبنان رفت و سوم لبنان که تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود و سوخت در آن پیدا نمی‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
معلوم است آمریکا بشدت می سوزد
آخرین اخبار