پارلمان اروپا تاکید کرده است که اجرای برنامه اعطای ویزای ویژه به زنانی که به دنبال فرار از حکومت طالبان در افغانستان هستند باید بخشی از سیاست اتحادیه اروپا در زمینه پناهندگی و مهاجرت باشد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان اروپا خواستار اعلام برنامه‌ای برای اعطای ویزای ویژه به زنانی شد که به دنبال فرار از حکومت طالبان در افغانستان هستند.

نمایندگان پارلمان اروپا به قطعنامه‌ای رای دادند که در آن بر لزوم کمک اتحادیه اروپا به کشورهای همسایه افغانستان به عنوان میزبان اصلی پناهجویان افغانستانی تاکید شده است.

این قطعنامه با ۵۳۶ رای موافق، ۹۶ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع تصویب شده است.

پارلمان اروپا همچنین خواستار نقش‌آفرینی اتحادیه اروپا برای ایجاد خطوط بشردوستانه در راستای توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه، آب آشامیدنی، محصولات بهداشتی و دارو بین پناهجویان افغانستانی شده است.

در قطعنامه پارلمان اروپا آمده است که این تدابیر از جمله کمک به کشورهای همسایه افغانستان نمی‌تواند جانشین سیاست جامع اروپا برای پناهندگی و مهاجرت شود.

مصوبه پارلمان اروپا افزوده است که تمرکز سیاست اتحادیه اروپا در زمینه پناهندگی و مهاجرت باید بر روی اسکان افراد آسیب‌پذیر و کسانی باشد که بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

پارلمان اروپا همچنین تاکید کرده است که اجرای برنامه اعطای ویزای ویژه به زنانی که به دنبال فرار از حکومت طالبان در افغانستان هستند باید بخشی از سیاست اتحادیه اروپا در زمینه پناهندگی و مهاجرت باشد.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند تا فورا درخواست‌های پناهندگی شهرندان افغانستان را حتی در مواردی که درخواست آنها پیش از این رد شده است، مورد بازبینی قرار دهند.

پارلمان اروپا تاکید کرده است که پناهجویان تحت هیچ شرایطی نباید به طور اجباری به افغانستان بازگردانده شوند.

این نهاد همچنین بار دیگر از کمیسیون اتحادیه اروپا خواست تا لایحه اعطای روادید بشردوستانه و تقسیم متناسب مسئولیت‌ها بین کشورهای عضو در زمینه پذیرش پناهجویان را ارائه کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
درخواست پارلمان اروپا برای اعطای ویزای ویژه به زنان پناهجوی افغانستانی
اروپایی ها میخوان فحشا خونه هاشونو تکمیل کنن سر طالبان به سلامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
این که فقط زنان بدون شوهر و بچه یکم بو داره
آخرین اخبار