بسطامی گفت: ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال چوار حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بسطامی،سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چوار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  با بیان اینکه ۷۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال چوار حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده اند ، گفت: کل واکسن‌های دریافتی نه هزار و۵۷۶ است که ۶هزار و ۶۸ نفر دوز اول و دو هزار و ۳۱۸ نفر نیز دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بسطامی تاکید کرد: حفظ سلامت زنان باردار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت و بهداشت جامعه محسوب می‌شود و یکی از گروه‌های پرخطر در معرض بیماری کرونا، مادران باردار بوده که باید در زمینه تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

او اضافه کرد: هم اکنون سه نوع واکسن سینوفارم، برکت و استرازانکا در شهرستان موجود است و هیچ اجباری برای تزریق نوع خاصی از واکسن نیست.

بسطامی تاکید کرد: همچنین تیم سیار شهرستان برای واکسیناسیون مناطق دور دست و صعب‌العبور عشایری با حضور پزشک، کارشناسان بهداشتی، آمبولانس و کارشناسان فوریت پزشکی در حال انجام است و تا امروز واکسیناسیون کلیه افراد بالای ۱۸سال شهرک شهید رجایی و روستای گنجوان در حال انجام است.

او ادامه داد: به احتمال زیاد در آینده واکسیناسیون اجباری می‌شود و به طور قطع خدمات آموزشی، بانکی و ... بدون سابقه واکسیناسیون انجام نخواهد شد، بنابراین بهتر است همه افراد در زمان تعیین تعیین شده واکسینه شوند.

او بیان کرد : برای تسریع در میزان تزریق واکسن کرونا در شهرستان اطلاع رسانی از طریق کانال‌ها و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.